• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی همزمانی تأثیر تراکم، رطوبت و ضخامت بر رفتار لایه اساس با استفاده از آزمایش LWD

    (ندگان)پدیدآور
    احدی, محمدرضامیرهاشمی, سید فرزادصادق نژاد, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.103 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در اکثر کشور‌های جهان روسازی‌های انعطاف‌پذیر همواره بیشترین سهم را در ساخت راه‌ها به خود اختصاص می‌دهند، کشور ما ایران نیز از این قاعده پیروی می‌کند. در اغلب روش‌های طراحی، توجه کمتری به لایه‌های اساس و زیر‌اساس می‌شود و بیشتر تحقیقات بر لایه آسفالتی متمرکز است. از آنجایی که رفتار این مصالح به سبب خاصیت الاستوپلاستیکی در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت متفاوت، لزوم بررسی رفتار آن‌ها قبل از به کار بردن در لایه‌های روسازی و همچنین مقایسه رفتاری بین انواع مصالح از اهمیت بالایی برخوردار است که ماحصل این امر انتخاب بهترین نوع مصالح برای روسازی و بهترین شرایط دانه‌بندی، رطوبتی و تراکم است. در نتیجه انتخاب شرایط آزمایشی که بتواند دقیقاً شرایط تنش واقعی وارد شده به روسازی را شبیه‌سازی کند از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. آزمایش افت‌وخیز سنج ضربه‌ای قابل حمل(LWD) معمولاً به منظور تعیین قدرت باربری لایه‌های غیر چسبنده روسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف این تحقیق بررسی همزمان نقش عوامل مؤثر مرتبط به لایه اساس بر رفتار این لایه به‌وسیله آزمایش LWD می‌باشد. عوامل مؤثر انتخابی شامل تراکم، ضخامت و رطوبت لایه میباشند. نتایج این تحقیق نشان داد که با افزایش تراکم از 87% به 97%، همچنین ضخامت لایه اساس از 20 به 40 سانتیمتر به میزان قابل توجهی بر مدول سطحی لایه افزوده شده و از افتوخیز آن کاسته میشود. همچنین نتایج نشان داد که تغییرات رطوبت لایه تأثیر چندانی بر مدول و افتوخیز لایه اساس نداشته است.
    کلید واژگان
    روسازی آسفالتی
    لایه اساس
    مصالح غیر چسبنده
    تراکم
    آزمایش PFWD

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    پژوهشکده حمل و نقل
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شاهرود
    دانشگاه سمنان

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17453.1373
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_3981.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184720

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب