| dc.contributor.author | شعبانی, شاهین | fa_IR |
| dc.contributor.author | کی منش, محمود رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیدهاشمی, میرمحمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:12Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-03-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شعبانی, شاهین, کی منش, محمود رضا, سیدهاشمی, میرمحمد. (1398). ارزیابی تاثیر نانو اکسید آلومینیوم بر رفتار رئولوژیکی قیر لاستیکی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 5(3), 71-87. doi: 10.22075/jtie.2019.17377.1369 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5350 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17377.1369 | |
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_3973.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184712 | |
| dc.description.abstract | در سالیان اخیر روند صعودی هزینههای مرمت و بازسازی روسازی های آسفالتی که در اثر افزایش مقدار و تکرار بارهای ترافیکی وارده به روسازیها ایجاد شده است، موجب گردیده که گرایش به استفاده از قیر و آسفالتهای اصلاح شده با مواد افزودنی بخصوص در راهها و نواحی با آمد و شد زیاد رو به افزایش باشد. تحقیقات فراوانی در زمینه شناسایی افزودنی مناسب به منظور بهبود عملکرد قیر و مخلوط آسفالتی صورت پذیرفته است. در این پژوهش به بررسی میزان کارایی و تاثیر همزمان نانو اکسید آلومینیوم (Al2O3) و پودر لاستیک بازیافتی به عنوان افزودنی در قیر به منظور بهبود عملکرد آن در برابر خرابیهای ناشی از تغییرشکل و خستگی پرداخته شد. جهت دستیابی به اهداف این پژوهش ابتدا قیر با 20% پودر لاستیک و درصدهای مختلف نانواکسید آلومینیوم (0، 5/0، 1 و 5/1% وزنی قیر) ترکیب و سپس تحت آزمایشات کلاسیک و رئولوژی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که عملکرد قیر اصلاح شده با پودر لاستیک و نانو اکسیدآلومینیوم در دماهای متوسط و بالا بهبود یافت. بررسی نتایج نشان داد که استفاده از 20% پودر لاستیک و %5/1 نانواکسید آلومینیوم میتواند بهترین عملکرد رئولوژیکی را برای قیر در دماهای متوسط و بالا به همراه داشته باشد. پیشبینی میشود استفاده از این قیر قادر باشد رفتار مخلوط آسفالتی را بمنظور مقابله با خرابی خستگی و شیارشدگی تا حد قابل توجهی بهبود بخشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 708 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Semnan University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17377.1369 | |
| dc.subject | قیر | fa_IR |
| dc.subject | خستگی | fa_IR |
| dc.subject | شیارشدگی | fa_IR |
| dc.subject | پودر لاستیک | fa_IR |
| dc.subject | نانو اکسید آلومینیوم | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی تاثیر نانو اکسید آلومینیوم بر رفتار رئولوژیکی قیر لاستیکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه آموزشی عمران، دانشگاه پیام نور تهران شمال | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی و مدیرگروه عمران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 71 | |
| dc.citation.epage | 87 | |