نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشعبانی, شاهینfa_IR
dc.contributor.authorکی منش, محمود رضاfa_IR
dc.contributor.authorسیدهاشمی, میرمحمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:12Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:12Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-06en_US
dc.date.submitted1397-12-15fa_IR
dc.identifier.citationشعبانی, شاهین, کی منش, محمود رضا, سیدهاشمی, میرمحمد. (1398). ارزیابی تاثیر نانو اکسید آلومینیوم بر رفتار رئولوژیکی قیر لاستیکی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 5(3), 71-87. doi: 10.22075/jtie.2019.17377.1369fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17377.1369
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_3973.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184712
dc.description.abstractدر سالیان اخیر روند صعودی هزینه‌های مرمت و بازسازی روسازی های آسفالتی که در اثر افزایش مقدار و تکرار بارهای ترافیکی وارده به روسازی‌ها ایجاد شده است، موجب گردیده که گرایش به استفاده از قیر و آسفالت‌های اصلاح شده با مواد افزودنی بخصوص در راهها و نواحی با آمد و شد زیاد رو به افزایش باشد. تحقیقات فراوانی در زمینه شناسایی افزودنی مناسب به منظور بهبود عملکرد قیر و مخلوط آسفالتی صورت پذیرفته است. در این پژوهش به بررسی میزان کارایی و تاثیر همزمان نانو اکسید آلومینیوم (Al2O3) و پودر لاستیک بازیافتی به عنوان افزودنی در قیر به منظور بهبود عملکرد آن در برابر خرابی‌های ناشی از تغییرشکل و خستگی پرداخته شد. جهت دستیابی به اهداف این پژوهش ابتدا قیر با 20% پودر لاستیک و درصدهای مختلف نانواکسید آلومینیوم (0، 5/0، 1 و 5/1% وزنی قیر) ترکیب و سپس تحت آزمایشات کلاسیک و رئولوژی قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که عملکرد قیر اصلاح شده با پودر لاستیک و نانو اکسیدآلومینیوم در دماهای متوسط و بالا بهبود یافت. بررسی نتایج نشان داد که استفاده از 20% پودر لاستیک و %5/1 نانواکسید آلومینیوم می‌تواند بهترین عملکرد رئولوژیکی را برای قیر در دماهای متوسط و بالا به همراه داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود استفاده از این قیر قادر باشد رفتار مخلوط آسفالتی را بمنظور مقابله با خرابی خستگی و شیارشدگی تا حد قابل توجهی بهبود بخشد.fa_IR
dc.format.extent708
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17377.1369
dc.subjectقیرfa_IR
dc.subjectخستگیfa_IR
dc.subjectشیارشدگیfa_IR
dc.subjectپودر لاستیکfa_IR
dc.subjectنانو اکسید آلومینیومfa_IR
dc.titleارزیابی تاثیر نانو اکسید آلومینیوم بر رفتار رئولوژیکی قیر لاستیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه آموزشی عمران، دانشگاه پیام نور تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی و مدیرگروه عمرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage71
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد