نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرعشی, سیدمازیارfa_IR
dc.contributor.authorپاشایی, محمدهادیfa_IR
dc.contributor.authorخطیبی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:10Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:10Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-06en_US
dc.date.submitted1398-01-17fa_IR
dc.identifier.citationمرعشی, سیدمازیار, پاشایی, محمدهادی, خطیبی, محمد مهدی. (1399). مکان‌یابی آسیب در پل در حضور پروفیل سطح جاده با استفاده از اندازه‌گیری ارتعاشات وسیله نقلیه عبوری. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 6(1), 13-28. doi: 10.22075/jtie.2019.17539.1376fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17539.1376
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_4044.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184702
dc.description.abstract<strong>مکان‌یابی مستقیم آسیب در پل مستلزم به‏کارگیری تعداد زیادی حسگر ارتعاشی روی سازه است که این امر معمولاً پُرهزینه‌ و زمان‌بر </strong><strong>می‌باشد</strong><strong>. در برهم‌کنش وسیله نقلیه– پل، پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری</strong><strong>شامل پاسخ ارتعاشی پل نیز می‌باشد که می‌توان از آن برای استخراج پارامترهای مودال پل بهره برد. </strong><strong>در این مقاله، به منظور</strong><strong>مکان‌یابی</strong><strong>غیرمستقیم آسیب در پل از نسبت انتقال‌پذیری پاسخ وسیله نقلیه استفاده شده است. با نصب شتاب‌سنج روی محور وسیله نقلیه، اندازه‌گیری شتاب در حین حرکت صورت می‌گیرد و نیازی به توقف وسیله نقلیه روی پل ندارد. در اغلب روش‌ها، فرض بر این است که نیروی تحریک به صورت نویز سفید باشد. اما در این روش، خصوصیات نیروی تحریک در نظر گرفته نمی‌شود، که این مورد از دیگر مزایای روش می‌باشد.</strong><strong> از آنجا که </strong><strong>وجود پروفیل سطح جاده باعث می‌شود شناسایی پارامترهای مودال دشوار گردد، در این مقاله از تفاضل سیگنال شتاب از دو محور مشابه برای حذف اثر پروفیل سطح استفاده شده است. </strong><strong>در</strong><strong> شبیه‌سازی عددی به روش المان محدود، پل با حضور پروفیل سطح و </strong><strong>سه </strong><strong>وسیله نقلیه به صورت سیستم‌های دو درجه آزادی جرم- فنر- دمپر مدل شده‌اند. با حل هم‌زمان مدل پل- وسیله نقلیه و سپس حذف اثر پروفیل سطح، شناسایی شکل مود پل میسر می‌گردد. سپس، مسأله برهم‌کنش پل- وسیله نقلیه با درنظر گرفتن آسیب در پل، مجدداً حل شده و مکان‌یابی آسیب با استفاده از شاخص تغییر انحنای شکل مود مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج شبیه‌سازی عددی دلالت بر توانایی روش پیشنهادی در حضور نویز اندازه‌گیری دارد.</strong>fa_IR
dc.format.extent1541
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2019.17539.1376
dc.subjectپایش سلامت پلfa_IR
dc.subjectمکان‌یابی آسیبfa_IR
dc.subjectنسبت انتقال‌پذیریfa_IR
dc.subjectانحنای شکل مودfa_IR
dc.subjectپروفیل سطح جادهfa_IR
dc.titleمکان‌یابی آسیب در پل در حضور پروفیل سطح جاده با استفاده از اندازه‌گیری ارتعاشات وسیله نقلیه عبوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد