• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی آزمایشگاهی تأثیر استفاده از سرباره فولاد بر مشخصات آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ

    (ندگان)پدیدآور
    زال نژاد, مهدیحسامی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.254 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    میکروسرفیسینگ مخلوطی از قیر امولسیون اصلاح شده پلیمری، مصالح سنگی شکسته با دانه‌بندی مناسب، فیلر معدنی، آب و افزودنی‌های شیمیایی است که در نگهداری پیشگیرانه روسازی‌ها استفاده می‌شود. یکی از اجزایی که تأثیر مهمی در عملکرد میکروسرفیسینگ دارد، مصالح سنگی بوده که حدوداً 82 تا 90 درصد وزن مخلوط را تشکیل می‌دهند. این پژوهش، نتایج آزمایشگاهی تأثیر استفاده از سرباره فولاد در بهبود مشخصات میکروسرفیسینگ را ارائه می‌دهد. لذا، از مصالح 100% سیلیسی به‌عنوان مخلوط شاهد استفاده شد. سپس، سرباره فولاد در مقادیر 5/42، 61 و 100 درصد جایگزین سنگدانه‌های مخلوط شاهد گردید. مخلوط‌های میکروسرفیسینگ توسط آزمایش‌های چسبندگی در 30 و 60 دقیقه، سایش در شرایط مرطوب در مدت زمان یک ساعت و میزان جابه‌جایی عمودی و جانبی با چرخ بارگذاری شده بررسی گردیدند. نتایج آزمایش­های چسبندگی‌ و سایش در شرایط مرطوب حاکی از آن بود که مخلوط‌های حاوی مصالح سرباره فولاد نسبت به مخلوط شاهد، به­دلیل برخورداری از خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مطلوب، موجب بهبود عملکرد میکروسرفیسینگ شامل افزایش چسبندگی قیر به مصالح سنگی و افزایش مقاومت در برابر سایش می­شود. همچنین، در آزمایش تعیین میزان جابه‌جایی با چرخ بارگذاری شده، کمترین میزان جابه‌جایی در مخلوط حاوی 61% سرباره فولاد مشاهده شد، که نسبت به نمونه شاهد موجب کاهش جابه‌جایی عمودی و جانبی به ترتیب به میزان 65/45 و 35 درصد گردید.
    کلید واژگان
    میکروسرفیسینگ
    سرباره فولاد کوره اکسیژنی
    آزمایش چسبندگی مرطوب
    آزمایش سایش
    آزمایش چرخ بارگذاری شده

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش راه و ترابری، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، مازندران، ایران
    دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2018.16145.1345
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_3507.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184695

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب