نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری, رامینfa_IR
dc.contributor.authorفهیمی فر, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:06Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:06Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-15en_US
dc.date.submitted1396-03-25fa_IR
dc.identifier.citationحیدری, رامین, فهیمی فر, احمد. (1397). تأثیر وزن ناحیه شکسته بر توزیع تنش و جابجایی محیط اطراف تونل. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 4(1), 17-26. doi: 10.22075/jtie.2018.11654.1221fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2018.11654.1221
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_2893.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184674
dc.description.abstract<strong>با شروع تغییرشکل‌های پلاستیک در اطراف تونل، میزان فشار وارده بر سقف تونل به علت وزن ناحیه پلاستیک شده بالای آن افزایش می‌یابد که این امر در تحلیل پایداری تونل تأثیرگذار است. در این مقاله، با در نظر گرفتن توده سنگ اطراف تونل به صورت الاستوپلاستیک، با مدل نرم کرنشی و وزن ناحیه پلاستیک و استفاده از معیار هوک- براون، معادلات تنش و جابجایی اطراف تونل بازنویسی شده و به روش تحلیلی- عددی حل شده­اند. نتایج نشان می­دهد که با در نظر گرفتن وزن ناحیه شکسته، توزیع تنش اطراف تونل تغییر می­کند و مقدار جابجایی و شعاع ناحیه پلاستیک افزایش می­یابد. این امر، در شرایط با شعاع پلاستیک بزرگتر، اهمیت بیشتری پیدا می­کند. همچنین، با بررسی تأثیر پارامترهای معیار هوک- براون بر جابجایی اطراف تونل، اهمیت هر کدام از پارامترها نشان داده شده است. نتایج نشان می‏دهد که پارامترهای هوک- براون در شرایط پلاستیک نسبت به حالت اوج، تأثیر بیشتری بر جابجایی اطراف تونل دارد.  </strong>fa_IR
dc.format.extent1162
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2018.11654.1221
dc.subjectتونلfa_IR
dc.subjectوزن ناحیه شکستهfa_IR
dc.subjectتغییرشکل پلاستیکfa_IR
dc.subjectجابجاییfa_IR
dc.subjectتنشfa_IR
dc.subjectرفتار الاستوپلاستیکfa_IR
dc.titleتأثیر وزن ناحیه شکسته بر توزیع تنش و جابجایی محیط اطراف تونلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage17
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد