• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین طرح اختلاط مناسب مخلوط‌های اساس تثبیت شده با سیمان حاوی مقادیر زیاد تراشه آسفالت

    (ندگان)پدیدآور
    آدرسی, مصطفیحسنی, ابوالفضلخویشداری, ابوالفضلزینی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.220 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    استفاده از مواد بازیابی شده آسفالتی در صنعت روسازی، به دلیل مقرون به‌ صرفه بودن، در چند دهه اخیر مورد توجه محققین قرار گرفته است. هدف از این مطالعه آزمایشگاهی، ارائه روند طرح اختلاط مناسب شامل تعیین حدود دانه­بندی مناسب و فرمول­بندی میزان رطوبت لازم تحت روش تراکمی استاندارد اصلاح شده و در نهایت بررسی تأثیر تراشه آسفالت بر مقاومت فشاری و تعیین مقدار بهینه تراش آسفالت و سیمان با حداقل هزینه اجرا می­باشد. بدین منظور، در ابتدا خصوصیات دانه­بندی مصالح مختلف و تراشه آسفالت و دانه­بندی مناسب انتخاب گردید. برای بررسی خصوصیات تراکمی و تعیین رطوبت بهینه، 12 طرح اختلاط مختلف، ترکیبی از چهار مقدار تراشه آسفالت (صفر، 40، 60 و 80 درصد) و مقادیر متفاوت سیمان (3، 5 و 7 درصد) ساخته شد. سپس، نمونه­های استوانه­ای 30×15 سانتی­متر به منظور بررسی خصوصیات مقاومت فشاری تک­محوری در درصد رطوبت بهینه ساخته شدند. نتایج نشان داد که حدود دانه­بندی نشریه 101 کشور با توجه به جنبه­های مختلف اجرایی و آشنایی پیمانکاران و ادارات راه، به­عنوان حدود مناسب معرفی می­شود. همچنین، نتایج مدل­سازی میزان رطوبت بهینه نشان داد که با افزایش درصد تراشه آسفالت در مخلوط، درصد رطوبت بهینه افزایش و به­تبع آن چگالی خشک مخلوط کاهش می­یابد. مقاومت فشاری نمونه­های 7 روزه مرطوب در دمای 25 درجه سلسیوس مشخص کرد که با افزایش درصد تراشه آسفالت، مقاومت نمونه­های تثبیت شده کاهش می­یابد. همچنین، 68% تراشه آسفالت به همراه 5% سیمان، به­صرفه­ترین طرح اختلاط مصالح، با توجه به محدودیت مقاومت فشاری 8/3 مگاپاسکال، می­باشد. در مجموع، می­توان انتظار داشت که به­جای استفاده از کوبش نمونه­ها با استفاده از چکش استاندارد، می­توان از تراکم لرزه­ای با زمان تقریبی 60 ثانیه نیز استفاده کرد.
    کلید واژگان
    تراشه آسفالت
    دانه‌بندی
    رطوبت بهینه
    مقاومت فشاری
    تراکم لرزه‌ای

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-04-21
    1396-02-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    دکترای راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران و محیط‏زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
    کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد
    دانشجوی دکتری حمل‌ونقل، دانشکده مهندسی عمران و محیط‏زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2017.1145.1069
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_2343.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184648

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب