| dc.contributor.author | اسماعیلی, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مجیدیپرست, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیدحسینی, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:44:57Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:44:57Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:44:57Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:44:57Z | |
| dc.date.issued | 2016-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اسماعیلی, مرتضی, مجیدیپرست, سعید, سیدحسینی, احمد. (1395). ارزیابی مقاومت جانبی دینامیک تراورس بتنی با استفاده از دستگاه بارگذاری آونگی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 2(3), 1-16. doi: 10.22075/jtie.2016.508 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5350 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.508 | |
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_508.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184624 | |
| dc.description.abstract | <strong> مقاومت جانبی تراورس یکی از پارامترهای کلیدی تضمینکننده مقاومت جانبی خط و هندسه آن در صفحه افقی میباشد. متداولترین روش تعیین مقاومت جانبی تراورس تک، آزمایش استاتیک </strong><strong>STPT</strong><strong> است. مهمترین نقطه ضعف آزمایش یاد شده، ارزیابی استاتیک مقاومت جانبی است. در صورتی که در عمل، بار اعمالی از جانب چرخ، یک بار دینامیک است. برای رفع این نقیصه، در تحقیق حاضر، از آزمایش بارگذاری پاندولی برای اعمال بار دینامیک بر تراورس بتنی استفاده شده است. برای جلوگیری از خرد شدن تراورس بتنی در حین آزمایش ضربه، یک پد الاستومتریک در وجه جانبی تراورس نصب شده است. نتایج آزمایشهای صورت گرفته برای جرمهای مختلف و زوایای رهاسازی متنوع در قالب نمودارهای طراحی متناظر با بارگذاری واقعی چرخ ارائه شده است. همچنین، نتایج این آزمایش با نتایج تعدادی آزمایش </strong><strong>STPT</strong><strong> در شرایط مشابه مقایسه گردیده است. نتایج این مقایسه بیانگر آن است که بر خلاف وجود مقاومت جانبی ثابت بهدست آمده برابر 5/6 کیلونیوتن در آزمایش </strong><strong>STPT</strong><strong> ، نیروی نظیر جابجایی 2 میلیمتر در آزمایش پاندولی از حدود 2 تا 31 کیلونیوتن متغیر است. بنابراین، نسبت مقاومت جانبی دینامیک به مقاومت جانبی استاتیک در محدودهی 3/0 تا 9/4 قرار میگیرد. </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 3729 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Semnan University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.508 | |
| dc.subject | بارگذاری جانبی دینامیک خط | fa_IR |
| dc.subject | آزمایش بارگذاری پاندولی | fa_IR |
| dc.subject | مقاومت جانبی دینامیک تراورس | fa_IR |
| dc.subject | نیروهای دینامیک در خط | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی مقاومت جانبی دینامیک تراورس بتنی با استفاده از دستگاه بارگذاری آونگی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی راه آهن-دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علم و صنعت | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 16 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-8189-5584 | |