نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیلی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمجیدی‌پرست, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorسیدحسینی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:44:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:44:57Z
dc.date.available1399-07-09T00:44:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:44:57Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-22en_US
dc.date.submitted1395-04-02fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیلی, مرتضی, مجیدی‌پرست, سعید, سیدحسینی, احمد. (1395). ارزیابی مقاومت جانبی دینامیک تراورس بتنی با استفاده از دستگاه بارگذاری آونگی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 2(3), 1-16. doi: 10.22075/jtie.2016.508fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.508
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_508.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184624
dc.description.abstract<strong>   مقاومت جانبی تراورس یکی از پارامترهای کلیدی تضمین­کننده مقاومت جانبی خط و هندسه آن در صفحه افقی می‏باشد. متداول‏ترین روش تعیین مقاومت جانبی تراورس تک، آزمایش استاتیک </strong><strong>STPT</strong><strong> است. مهمترین نقطه ضعف آزمایش یاد شده، ارزیابی استاتیک مقاومت جانبی است. در صورتی که در عمل، بار اعمالی از جانب چرخ، یک بار دینامیک است. برای رفع این نقیصه، در تحقیق حاضر، از آزمایش بارگذاری پاندولی برای اعمال بار دینامیک بر تراورس بتنی استفاده شده است. برای جلوگیری از خرد شدن تراورس بتنی در حین آزمایش ضربه، یک پد الاستومتریک در وجه جانبی تراورس نصب شده است. نتایج آزمایش‏های صورت گرفته برای جرم‏های مختلف و زوایای رهاسازی متنوع در قالب نمودارهای طراحی متناظر با بارگذاری واقعی چرخ ارائه شده است. همچنین، نتایج این آزمایش با نتایج تعدادی آزمایش </strong><strong>STPT</strong><strong> در شرایط مشابه مقایسه گردیده است. نتایج این مقایسه بیانگر آن است که بر خلاف وجود مقاومت جانبی ثابت به‏دست آمده برابر 5/6 کیلونیوتن در آزمایش </strong><strong>STPT</strong><strong> ، نیروی نظیر جابجایی 2 میلی‏متر در آزمایش پاندولی از حدود 2 تا 31 کیلونیوتن متغیر است. بنابراین، نسبت مقاومت جانبی دینامیک به مقاومت جانبی استاتیک در محدوده­ی 3/0 تا 9/4 قرار می­گیرد. </strong>fa_IR
dc.format.extent3729
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.508
dc.subjectبارگذاری جانبی دینامیک خطfa_IR
dc.subjectآزمایش بارگذاری پاندولیfa_IR
dc.subjectمقاومت جانبی دینامیک تراورسfa_IR
dc.subjectنیروهای دینامیک در خطfa_IR
dc.titleارزیابی مقاومت جانبی دینامیک تراورس بتنی با استفاده از دستگاه بارگذاری آونگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی راه آهن-دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16
nlai.contributor.orcid0000-0002-8189-5584


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد