نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخبیری, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:44:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:44:56Z
dc.date.available1399-07-09T00:44:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:44:56Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-18en_US
dc.date.submitted1395-01-30fa_IR
dc.identifier.citationخبیری, محمدمهدی, مرادی, مجتبی. (1395). ارزیابی اثر وجود آلاینده‌های مختلف بر عملکرد چسبندگی بین لایه‌های آسفالتی. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 2(2), 15-35. doi: 10.22075/jtie.2016.460fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.460
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_460.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184618
dc.description.abstractاز جمله عوامل مهم در افزایش طول عمر روسازی‌های آسفالتی، توجه به اجرای صحیح لایه‌های آسفالتی می‌باشد. لایه­های بیندر و توپکا جزو اولین لایه‌های مرتبط با وزن وسایل نقلیه می‌باشند که به‌وسیله اندود سطحی به یکدیگر متصل می‌شوند. عبور وسایل نقلیه منجر به ایجاد نیروی برشی در ناحیه اتصال بین دو لایه می‌شود که در صورت نبود مقاومت کافی، خرابی‌هایی در سطح روسازی به وقوع می‌پیوندد، که شامل جمع­شدگی روسازی، وقوع ترک‌های طولی و عرضی و همچنین ایجاد چاله می‌باشند. این تحقیق، به صورت فرایند آزمایشگاهی و مدل‌سازی عددی انجام ‌گرفته است. در فرایند آزمایشگاهی، ابتدا نمونه‌ها در دو لایه بیندر و توپکا ساخته شده و سپس از آلاینده‌های خرده لاستیک، خاک، خرده چوب و الیاف در اندود سطحی بین دو لایه بیندر و توپکا، به منظور بررسی اثر هر یک از آلاینده­ها بر مقاومت چسبندگی بین­لایه­ای، استفاده شده است. نمونه‌ها درون فک نگه‌دارنده برای ثابت نگه‌داشتن لایه بیندر قرار داده شدند. سپس تحت تأثیر نیروی قائم، ناشی از دستگاه بارگذاری برشی در ناحیه توپکا، قرار گرفتند. در فرایند مطالعه عددی، اقدام به مدل‌سازی روسازی در حالت واقعیت شده است. در این فرایند، با مدل‌سازی سطح جاده و عبور وسیله نقلیه شبیه‌سازی شده، شرایط مختلف وجود آلاینده‌ها در بین دو لایه بیندر و توپکا بررسی شده است. در فرایند مدل­سازی، با تغییر در پارامترهای ضخامت لایه توپکا، سرعت عبور وسیله نقلیه و ضریب چسبندگی بین دو لایه بیندر و توپکا، نیروی چسبندگی بین­لایه­ای در حالات ایجاد شده بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان داد که در بین تمامی حالت‌های بررسی شده، نمونه ساخته شده با حد پایین دانه‌بندی، که از پودر لاستیک به‌عنوان آلاینده در بین دو لایه بیندر و توپکا استفاده شده بود، با افزایش مقاومت به میزان 1/1 برابر مقاومت در حالت قیر بدون آلودگی، علاوه بر اینکه باعث کاهش مقاومت چسبندگی بین­لایه­ای نشده است، بیشترین مقاومت چسبندگی را نیز به­دست آورده است.fa_IR
dc.format.extent1175
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.460
dc.subjectناحیه چسبندگیfa_IR
dc.subjectدستگاه بارگذاریfa_IR
dc.subjectاندود سطحیfa_IR
dc.subjectنیروی برشیfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectآلاینده سطح روسازیfa_IR
dc.titleارزیابی اثر وجود آلاینده‌های مختلف بر عملکرد چسبندگی بین لایه‌های آسفالتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage15
dc.citation.epage35
nlai.contributor.orcid0000-0003-3434-7603


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد