• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 30, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 30, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Adaptation of English Initial Clusters by Persian Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Jabbari, Ali Akbarsafari, parvinFalaknaz, FWeijer, J
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    122.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study presents an overview of the different strategies that Persian learners of English employ to deal with initial clusters. While vowel epenthesis appears to be the most widespread repair strategy to conform such clusters to Persian phonotactics, the location of the epenthetic vowel varies. In this paper, we investigate two approaches that seek to explain the epenthetic site. The first of these, based on the Sonority Sequencing Principle, does not offer a plausible account, in particular with respect to the repair of s + sonorant clusters. The second approach, based on Fleischhacker (2001, 2005), argues that the epenthetic site is based on maximal perceptual similarity between input and output. An experiment with Persian listeners is reported which confirms the crucial role of perceptual similarity. Finally, we cast this approach into an Optimality Theory framework, which will be seen to make the right predictions for words with triconsonantal clusters.
    کلید واژگان
    loanword adaptation
    repair strategies
    sonority sequencing principle
    perceptual similarity
    optimality theory

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2012-12-01
    1391-09-11
    ناشر
    Shiraz University
    سازمان پدید آورنده
    Associate Professor Yazd University, Yazd
    M. A., TFEL Yazd University, Yazd
    M. A., Theoritical Linguistics Teacher Education College of Yazd
    Professor Shanghai International Studies University

    شاپا
    2008-8191
    2717-1604
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jtls.2011.371
    http://jtls.shirazu.ac.ir/article_371.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184319

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب