• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش تربیت بدنی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش تربیت بدنی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر یادگیری مشاهده ای، تصویرسازی و ترکیب آنها بر آموزش مهارت شوت فوتبال

    (ندگان)پدیدآور
    لطفی, غلامرضاطهماسبی, فرشیدمهدی, حسن زاده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    492.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف یادگیری مشاهده­ای و تصویرسازی دو روش از روش­های یادگیری و آموزش می­باشند که امروزه مربیان و مدرسان از آنها برای ارائه مطالب خود بهره می­گیرند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری مشاهده­ای، تصویرسازی و ترکیبی بر اکتساب و یادداری مهارت شوت فوتبال انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل 800 دانش­آموز پسر مبتدی دوره راهنمایی با توانایی تصویرسازی متوسط بود که از این بین 45 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب و بصورت تصادفی در سه گروه گمارش شدند. ابزار و وسایل مورد استفاده در این تحقیق شامل پرسشنامه مشخصات فردی، پرسشنامه ارزیابی توانایی تصویرسازی حرکتی و آزمون شوت فوتبال ایفرد بود. برای تجزیه و تحلیل آماری داده­ها از روش­های توصیفی و روش­های استنباطی از جمله آزمون­های تحلیل واریانس، آزمون­ تعقیبی توکی و آزمون تی همبسته استفاده شد. نتایج نشان داد برای هر سه گروه یادگیری مشاهده­ای، تصویرسازی و ترکیبی در مرحله اکتساب و یادداری مهارت شوت فوتبال یادگیری حاصل شد(001/0p≤). همچنین گروه ترکیبی در مرحله اکتساب و آزمون یادداری فوری نسبت به سایر گروه­ها و یادگیری مشاهده­ای نسبت به تصویرسازی عملکرد بهتری داشتند (001/0p≤)، ولی در آزمون یادداری تأخیری تفاوت معناداری بین گروه­ها مشاهده نشد. این یافته­ها پیشنهاد می­کند که در مراحل اولیه یادگیری یک مهارت حرکتی نسبتاَ ساده، بسته و مجرد، راهبرد ترکیبی مؤثرتر از یادگیری مشاهده­ای و تصویر­سازی است.
    کلید واژگان
    یادگیری مشاهده‌ای
    تصویرسازی
    اکتساب
    یادداری
    شوت فوتبال

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی
    استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

    URI
    http://jtpe.sru.ac.ir/article_189.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184226

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب