| dc.contributor.author | کلانتری, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | قنبری, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | حبیبی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیزاده, ابراهیم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:38:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:38:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:38:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:38:01Z | |
| dc.date.issued | 2017-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کلانتری, فاطمه, قنبری, سعید, حبیبی, مجتبی, علیزاده, ابراهیم. (1396). الگویابی رابطه میان نظامهای مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی پاسخهای شناختی-هیجانی-رفتاری. مطالعات زن و خانواده, 5(2), 31-59. doi: 10.22051/jwfs.2017.12834.1296 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-2692 | |
| dc.identifier.issn | 2538-2004 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.12834.1296 | |
| dc.identifier.uri | https://jwfs.alzahra.ac.ir/article_2956.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/181952 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف الگویابی رابطه میان نظام های مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری انجام شد. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود و جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم شهرستان قدس استان تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحلهای،665 نفر از آن ها انتخاب شده بودند. ابزار پژوهش، پرسشنامه نظام های مغزی-رفتاری، مقیاس تعارضات بین والدین، مقیاس پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری به تعارضات بین والدین و پرسشنامه خودگزارشدهی نوجوان بود.<br />نتایج تحلیل مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مدل نظری پژوهش که در آن، متغیر پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری بهعنوان متغیر میانجی در رابطه بین تعارضات بین والدین و نظامهای مغزی رفتاری با مشکلات هیجانی-رفتاری وارد مدل شده بود، دارای شاخص های برازش مناسبی با دادهها بود. همچنین در این مدل تمامی مسیرهای مستقیم، غیرمستقیم و کلی برای پیش بینی مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان معنی دار به دست آمد؛ بنابراین تعارضات بین والدینی و نظام های مغزی-رفتاری با در نظر گرفتن عوامل میانجی در پیش بینی مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان نقش مؤثری ایفا می کنند. همچنین میتوان بیان کرد که مدل بافتی-شناختی و مدل توسعه داده شده آن قابلیت تبیین مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان را دارد. در نتیجه میتوان از این مدل برای تنظیم مداخلات درمانی و همچنین تشخیص عوامل خطر در امر پیشگیری از مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان استفاده کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 514 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات زن و خانواده | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Woman and Family Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.12834.1296 | |
| dc.subject | کلیدواژهها: تعارض بین والدین | fa_IR |
| dc.subject | نظام های مغزی-رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | مشکلات هیجانی-رفتاری | fa_IR |
| dc.title | الگویابی رابطه میان نظامهای مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی پاسخهای شناختی-هیجانی-رفتاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول: کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 59 | |