نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلانتری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:38:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:38:01Z
dc.date.available1399-07-09T00:38:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:38:01Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-26en_US
dc.date.submitted1395-09-06fa_IR
dc.identifier.citationکلانتری, فاطمه, قنبری, سعید, حبیبی, مجتبی, علیزاده, ابراهیم. (1396). الگویابی رابطه میان نظام‌های مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی‌ پاسخ‌های شناختی-هیجانی-رفتاری. مطالعات زن و خانواده, 5(2), 31-59. doi: 10.22051/jwfs.2017.12834.1296fa_IR
dc.identifier.issn2345-2692
dc.identifier.issn2538-2004
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.12834.1296
dc.identifier.urihttps://jwfs.alzahra.ac.ir/article_2956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/181952
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف الگویابی رابطه میان نظام های مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری انجام شد. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری بود و جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم شهرستان قدس استان تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله‌ای،665 نفر از آن ها انتخاب شده بودند. ابزار پژوهش، پرسشنامه نظام های مغزی-رفتاری، مقیاس تعارضات بین والدین، مقیاس پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری به تعارضات بین والدین و پرسشنامه خودگزارش‌دهی نوجوان بود.<br />نتایج تحلیل مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مدل نظری پژوهش که در آن، متغیر پاسخ های شناختی-هیجانی-رفتاری به‌عنوان متغیر میانجی در رابطه بین تعارضات بین والدین و نظام‌های مغزی رفتاری با مشکلات هیجانی-رفتاری وارد مدل شده بود، دارای شاخص های برازش مناسبی با داده‌ها بود. همچنین در این مدل تمامی مسیرهای مستقیم، غیرمستقیم و کلی برای پیش بینی مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان معنی دار به دست آمد؛ بنابراین تعارضات بین والدینی و نظام های مغزی-رفتاری با در نظر گرفتن عوامل میانجی در پیش بینی مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان نقش مؤثری ایفا می کنند. همچنین می‌توان بیان کرد که مدل بافتی-شناختی و مدل توسعه داده شده آن قابلیت تبیین مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان را دارد. در نتیجه می‌توان از این مدل برای تنظیم مداخلات درمانی و همچنین تشخیص عوامل خطر در امر پیشگیری از مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent514
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات زن و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofWoman and Family Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.12834.1296
dc.subjectکلیدواژه‌ها: تعارض بین والدینfa_IR
dc.subjectنظام های مغزی-رفتاریfa_IR
dc.subjectمشکلات هیجانی-رفتاریfa_IR
dc.titleالگویابی رابطه میان نظام‌های مغزی-رفتاری و تعارضات بین والدین با مشکلات هیجانی-رفتاری نوجوانان با میانجی‌ پاسخ‌های شناختی-هیجانی-رفتاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول: کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage31
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد