اولویتبندی فرهنگهای سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان به تفکیک زن و مرد در سازمانهای خدماتی (مطالعه موردی: سازمانهایهای خدماتی شهر تبریز)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرهنگ سازمانی را بایستی مقولهای پویا دانست که بر رفاه سازمانی اثر میگذارد، فرهنگی که پدیده مبهمی است و برای تصمیمگیری در باره آن تشخیص و تفکیک باورهای راهنمای بنیادی از باورهای روزمره، ضروری است. زیرا در سازمان باورهای راهنمای عالی زمینه ایجاد باورهای عملی و واقعی کار و زندگی را فراهم میآورند. یکی از وظایف مهم مدیران در سازمانها، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم نمودن زمینههای رشد و شکوفایی آنان است که زمینه ارتقای عملکرد را فراهم میکند. مسئله این بررسی بوده که موفقیت سازمان در گرو فرهنگ سازمانی است.ه بدین دلیل با توجه به اهمیت و ضرورت این بررسی که یکی از عوامل مؤثر در افزایش عملکرد فرهنگ سازمانی است، تعیین فرهنگ سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان زن و مرد با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان زن و مرد هدف اصلی این بررسی بوده است. در این راستا جامعه آماری این بررسی کارکنان زن و مرد سازمانهای خدماتی شهر تبریز بوده که با توجه به محدودیتهایی با انتخاب چهار نمونه از این سازمانها جهت جمعآوری اطلاعات، فرهنگهای سازمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مطابق نتایج به دست آمده اعمال فرهنگهای سازمانی به ترتیب اولویت به تفکیک برای هر سازمان بر اساس نوع فعالیت که میتواند به ارتقاء عملکرد کارکنان زن و مرد سازمان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان زن و مرد تأثیرگذار باشد، مشخص شد.
کلید واژگان
فرهنگ سازمانیعملکرد سازمانی کارکنان زن و مرد
انگیزش
رضایت
همکاری
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزشاپا
2008-72252476-700X




