تعیین سطوح نظریه ذهن و رابطه آن با ویژگی های دموگرافیک دانش آموزان پنجم ابتدائی مدارس شهر تبریزدر سال تحصیلی 92-91
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش،سطوح نظریه ذهن در دانش آموزان پنجم ابتدایی و رابطه آن با برخی متغیرهای دموگرافیک(جمعیت شناختی) مانند ترتیب تولد فرزندان و تحصیلات والدین با نظریه ذهن بررسی شده است. برای این مطالعه 378 دانش آموز باروش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس شهر تبریز انتخاب شدند.جهت اندازه گیری متغیر تحول نظریه ذهن از آزمون نظریه ذهن 38 سوالی استیرن من استفاده گردید. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی، رگرسیون چند متغیره همزمان، آزمون تی دو گروه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش این تحقیق از نوع توصیفی(غیر آزمایشی)همبستگی می باشد. یافته ها نشان داد نظریه ذهن در سطح دوم بین دختران و پسران متفاوت است و نیز بین میانگین نمرات آزمون نظریه ذهن دختران و پسران تفاوت معناداری وجود دارد.بررسی متغیرهای دموگرافیک نشان دادکه تحصیلات والدین پیش بینی کننده مثبت و معناداری در رابطه با نظریه ذهن و سطوح آن است ،ولی بین نظریه ذهن و ترتیب تولد فرزندان رابطه معناداری یافت نشد.
کلید واژگان
نظریه ذهنروند تحولی نظریه ذهن
ویژگی های دموگرافیک
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزشاپا
2008-72252476-700X




