• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوهای مصرف تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در میان زنان

    (ندگان)پدیدآور
    متانی, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    433.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به منظور پاسخ‌گویی به این پرسش اساسی انجام شد که الگوهای استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در میان مخاطبان زن قائم شهری کدامند؟ برای پاسخ‌گویی به این سؤال از رویکرد استفاده و خشنودی رسانه‌ای استفاده شد. اعضای نمونه 214بینندۀ تلویزیون‌های ماهواره‌ای بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شند.روش پژوهش از نوع پیمایشی بود و جمع‌آوری داده‌ها با پرسشنامۀ محقق ساخته انجام شد. داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری پارامتریک پردازش شدند. یافته‌ها نشان داد که نیازهای گوناگونی(سرگرمی و گذران وقت، ‌‌استفادۀ اجتماعی، ‌‌کسب اطلاع و یادگیری و نیازهای سیاسی)، ‌‌مخاطب را به سوی استفاده از این نوع شبکه‌ها سوق داد، ‌‌همچنین الگوی غالب استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای برنامه‌هایی با محتوای سرگرم کننده(فیلم، ‌‌سریال، ‌‌شو و موسیقی) بود. همچنین.ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان( سن و سطح تحصیلات) نیز تأثیر زیادی بر میزان و نحوۀ استفاده از برنامه‌ها داشت به گونه‌ای که خشنودی استفاده از برنامه‌ها با محتوی سرگرمی در همۀ رده‌های سنی نسبتاً بالاست از طرفی انگیزۀ استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای برای کسب اطلاع و یادگیری با افزایش سطح تحصیلات بینندگان روند افزایشی داشت. همچنین تمایل به تما‌شای شبکه‌های ماهواره‌ای برای کسب نیازهای اجتماعی در میان بینندگان با افزایش سطح تحصیلی کم‌تر، ‌‌در حالی‌که تمایل به برنامه‌هایی با محتوی نقد و بررسی و تفسیر سیاسی با افزایش سطح سواد مخاطبان روند افزایشی داشت
    کلید واژگان
    تلویزیون‌های ماهواره‌ای
    استفاده و خشنودی
    نیازهای مخاطبان
    نوع برنامه
    شهروندان قائم‌شهری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر

    شاپا
    2538-2926
    2538-2934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jwsps.2015.2052
    https://jwsps.alzahra.ac.ir/article_2052.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/179683

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب