• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی باورها و ارزش های دانش آموزان، خانواده، و کتاب های درسی درباره تساوی جنسیت

    (ندگان)پدیدآور
    هاشمی, سهیلاشهرآرای, مهرناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    227.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این مطالعه، بررسی باورها و ارزش های خانواده و کتاب های درسی در خصوص موضوع جنیست و نقش آن در چه گونگی بازنمایی و حل مساله تساوی جنسیت از سوی دانش آموزان است، به همین منظور، به روش مصاحبه نیمه ساختاریافته با 18 دانش آموز پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی و خانواده آن ها و نیز به وسیله تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته علوم انسانی (24 کتاب درسی) دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی، داده هایی در خصوص موضوع جنسیت جمع آوری شد.یافته ها نشان می دهد از مجموع 16 مصاحبه انجام شده با والدین دانش آموزان 2) مورد از والدین در مصاحبه شرکت نداشتند)، در 12 مورد بین باورهای والدین (پدر یا مادر) با دانش آموزان هم سویی وجود دارد. تحلیل محتوای کتاب های درسی نیز نشان داد محتوای کتاب های درسی در جهت تقویت مرزبندی های جنسیتی است، اما به رغم پیام مشترک این کتاب ها، دانش آموزان در حل مساله تساوی جنسیت، روی کردهای ارزشی متفاوتی دارند.
    کلید واژگان
    تساوی جنسیت
    حل مساله
    جامعه پذیری
    باورها و ارزش های اجتماعی
    فرهنگی
    خانواده
    کتاب های درسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2008-09-22
    1387-07-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران
    دانشیار دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران

    شاپا
    2538-2926
    2538-2934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jwsps.2008.1313
    https://jwsps.alzahra.ac.ir/article_1313.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/179526

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب