مرور دوره 13, شماره 2 بر اساس عنوان

  • الگوهای مصرف تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در میان زنان 

    متانی, مهرداد (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضر به منظور پاسخ‌گویی به این پرسش اساسی انجام شد که الگوهای استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در میان مخاطبان زن قائم شهری کدامند؟ برای پاسخ‌گویی به این سؤال از رویکرد استفاده و خشنودی رسانه‌ای استفاده ...

  • الگوی نمایش کلیشه‌های جنسیّتی در تبلیغات تلویزیونی سیما 

    کیانپور, مسعود؛ اصلانی, شهناز (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    گسترش شتابان تکنولوژی ارتباطی مسائل جدیدی دربارۀ قدرت رسانه‌ها در مواجهۀ مخاطبان با آن‌ها پدید آورده است، ‌‌که تصویرسازی جنسیّتی زنان و مردان در رسانه‌ها یکی از موارد آن است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف چگونگی بازنمایی ...

  • بررسی عوامل مؤثر بر نرخ مشارکت اقتصادی زنان با رویکرد پویایی‌شناسی سیستم 

    رجائیان, محمد مهدی؛ باقر‌پور, پریچهر (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    در این پژوهش از روش پویایی‌شناسی به‌منظور بررسی عوامل مؤثر بر نرخ مشارکت اقتصادی زنان بهره‌گیری شد. ابتدا وضعیت اشتغال زنان بررسی شد و با مرور پژوهش‌های پیشین و نظریات موجود و شناسایی برخی عوامل کلیدی مؤثر بر اشتغال زنان، ...

  • زنانگی و ورزش 

    صدیقی, سعیده؛ ذکایی, محمد سعید (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    زنانگی و ورزش هر دو سازه‌های اجتماعی و رفتارهای فرهنگی هستند و در همبستگی با بستر اجتماعی شکل می‌گیرند. در این پژوهش سعی بر آن بود که از تجربۀ زیستۀ زنان ورزشکار استفاده شد. بنابراین، ‌‌با رویکرد کیّفی و با تکنیک مصاحبه ...

  • سبک مدیریت در سازمان‌ها و حضور زنان در پست‌های مدیریتی با تأکید بر رابطة هویّت زنانه و تاکتیک‌های ارتباطی 

    مرادی, مرتضی (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین هویّت زنانه با سبک‌های رهبری و تاکتیک‌های ارتباطی در سازمان انجام شده است. بدین منظور متغیر هویّت زنانه، ‌‌سه متغیر تاکتیک‌های ارتباطی نرم، ‌‌منطقی و سخت به همراه دو متغیر سبک رهبری مشارکتی ...

  • کلیشه‌‌های جنسیّتی و سلامت اجتماعی 

    سفیری, خدیجه؛ منصوریان راوندی, فاطمه (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-06-22)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطة کلیشه‌های جنسیّتی موردپذیرش زنان و مردان و سلامت اجتماعی آن‌ها انجام شد. این پژوهش از نوع پیمایش‌های توصیفی- علی بود. جامعۀ آماری آن زنان و مردان 18 - 29 ساله شهر تهران بودند که با استفاده ...