مرور دوره 13, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
مطالعة رابطة عوامل مؤثر بر میزان رضایت از زندگی زناشویی در میان زنان و مردان متأهل شهر تهران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)باتوجه به اهمیت رضایت از زناشویی در تحکیم خانواده، در پژوهش حاضر میزان رضایت از زندگی زناشویی و عوامل مؤثر بر آن در میان زنان و مردان متأهل 18 - 60 سال شهر تهران بررسی شد که حداقل یکسال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد. ...
-
بررسی جامعهشناختی رابطة بین سرمایة اجتماعی و افسردگی (مورد مطالعه: زنان متأهل شهر تبریز)
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی جامعهشناختی رابطة بین سرمایة اجتماعی و افسردگی در میان زنان متأهل نگاشته شده است. روش پژوهش مورد استفاده، پیمایش بود و جامعة آماری شامل کلیة زنان متأهل شهر تبریز به تعداد 378460 نفر بود که از بین ...
-
تحلیل عاملی متغیرهای پیشبرنده و بازدارنده توسعة کارآفرینی در میان زنان روستایی شهرستان روانسر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)پژوهش حاضر بهمنظور تحلیل عاملی متغیرهای پیشبرنده و بازدارندة توسعة کارآفرینی در میان زنان روستایی شهرستان روانسر انجام شد. به لحاظ ماهیت و هدف، به ترتیب از نوع پژوهشهای کاربردی و توصیفی ـ تحلیلی بود. جامعة آمار پژوهش ...
-
تغییر الگوی نقش اجتماعی زنان هند با توجه به فیلمهای سه دهة اخیر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)الگوهای جنسیّتی از جمله الگوهایی است که میتواند در فرایند تغییر دستخوش دگرگونی شده و نقشهای سنّتی ایفا شده توسط هر جنس به نقشهایی نوین تغییر یابد. هندوستان دومین کشور پر جمعیت دنیا و با الگوهای متعدد اجتماعی و فرهنگی ...
-
بررسی رابطة ترس از موفقیت، احساس شرم و گناه با نشانگان وانمودگرایی در دانشجویان دختر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)پژوهش حاضر با هدفبررسی رابطة ترس از موفقیت، احساس شرم و گناه با نشانگان وانمودگرایی اجرا شد و این مطالعه از نوع توصیفی و همبستگی و جامعة آماری شامل کلیة دانشجویان دختر تحصیلات تکمیلی (مقطع ارشد و دکترا) دانشگاه رازی شهر ...
-
بررسی تفاوتهای جنسیّتی در سرمایة اجتماعی در میان دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه خوارزمی تهران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-03-21)سرمایة اجتماعی به پیوندها، ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبع باارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضاء میشود. اما از آنجا که افراد جامعه در برقراری ارتباط و کمّیت و کیفیّت آن یکسان ...



