• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی کرمانشاه
    • دوره 1390, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی کرمانشاه
    • دوره 1390, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر تغییر نگرش دانشجویان پسر نسبت به سوء مصرف مواد مخدر

    (ندگان)پدیدآور
    مومنی, خدامراددرکه, محسنزکی یی, علیرضایی, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.457 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه:اعتیاد از جمله مشکلاتی است که در کمین افراد جامعه خصوصا جوانان است. اعتیاد تنها مربوط به اقشار عادی جامعه نمی باشد بلکه افراد تحصیل کرده را نیز تهدید می‌کند. هدف از اجرای پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر تغییر نگرش دانشجویان پسر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه نسبت به سوء مصرف مواد می باشد. روش اجرا: نوع پژوهش حاضر تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان پسر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی هستند که در سال تحصیلی 89-88 مشغول به تحصیل می باشند. 30 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به دو گروه مساوی آزمایش(15n =) و کنترل(15n=) تقسیم شدند هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه نگرش سنج نسبت به مواد مخدر مورد آزمون قرار گرفتند گروه آزمایش 15 جلسه مورد مداخله آموزش های مهارت زندگی قرار گرفتند. سپس هر دو گروه مجدد مورد پس آزمون قرار گرفتند داده های پژوهشی با آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد و فرضیه پژوهش با استفاده از آمار استنباطی t استودنت همبسته برای مقیاس درون گروهی و t مستقل برای مقایسه بین گروهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها:یافته‌های پژوهش نشان داد که بین نگرش دانشجویان به سوء مصرف مواد قبل و بعد از آموزش‌مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری وجود دارد و فرضیه پژوهش با حداقل خطای0/05 ≥ Pو 95 درصد اطمینان مورد تایید قرار گرفت. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت‌های زندگی برای دانشجویان باعث جلوگیری از سوء مصرف مواد و نگرش منفی به مواد می‌گردد.
    کلید واژگان
    مهارت‌های زندگی
    تغییر نگرش
    سوء مصرف مواد
    دانشجویان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    فرمانهی انتظامی استان کرمانشاه

    شاپا
    2322-3588
    URI
    http://kermansha.jrl.police.ir/article_16371.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/178960

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب