نقش آموزش الکترونیکی آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر سطوح شناختی یادگیری هنرآموزان متقاضی اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم
(ندگان)پدیدآور
صفدری, مسلمموسوی, فرانکنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش با هدف تعیین نقش آموزش الکترونیکی آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر سطوح شناختی یادگیری هنرآموزان متقاضی اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم صورت گرفته است. روش پژوهش، آزمایشی، از نوع پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل می باشد. جامعه آماری شامل کلیه هنرآموزان متقاضی اخذ گواهی نامه پایه سوم رانندگیِ شهرستان هرسین در سال 1394 با حجم 475 نفر بود. نمونه آماری با حجم 34 نفر از این جامعه با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد. سپس اعضای نمونه بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل هر یک به حجم 17 نفر تقسیم شدند. ابزار پژوهش، نرم افزار آموزش الکترونیکی آیین نامه ی رانندگی بود که توسط پژوهشگر ساخته شده و در اختیار آموزشگر قرار گرفت. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی که به توصیف ویژگی های گروه نمونه در قالب شاخص پراکندگی و گرایش مرکزی مانند میانگین، میانه، جدول فراوانی، نمودار ها و غیره می پردازد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نوع پژوهش در آمار استنباطی، از آزمونt مستقل استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از آموزش الکترونیکی تاثیر مثبتی بر یادگیری هنرآموزان در سطح دانش ندارد(05/0P>) ولی بر سطوح یادگیری درک و فهم، کاربرد، تجزیه و تحلیل هنرآموزان از دوره ی آموزشی، تاثیر مثبتی دارد(05/0P
کلید واژگان
آموزش الکترونیکیحیطه شناختی
هنرآموزان رانندگی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01




