بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر هوش هیجانی سربازان فرماندهی انتظامی شهرستان تایباد
(ندگان)پدیدآور
محمدی پور, محمدطاهری داغیان, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: نظر به اینکه بین هوش هیجانی و عملکرد موثر در تطابق با اقتضائات روزمره زندگی پیوند وجود دارد و بر توانایی کلی شخص اثر گزار است و از طرفی می توان هوش هیجانی را با آموزش ارتقائ بخشید و بین مولفه های آموزش مهارت های زندگی و هوش هیجانی مبانی مشترک وجود دارد لذا این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر هوش هیجانی سربازان انجام شد. روش: در این پژوهش از روش آزمایشی حقیقی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد پرسشنامه هنجار یابی هوش هیجانی بار – آن بر روی 88 نفراز سربازان فرماندهی انتظامی شهرستان تایباد که به روش سیستماتیک انتخاب شده بودند در دو نوبت، قبل از آموزش و بعد از آموزش مهارت های زندگی به صورت گروهی اجرا گردید. برای مقایسه میانگین دو گروه کنترل و آزمایش با توجه به نتیجه آزمون لوتز (آزمون برابری واریانس ها) از آزمونt مستقل استفاده شد. یافتهها: نتایج بررسی نشان دادبعد از آموزش مهارت های زندگی بین نمرات آزمودنی های گروه کنترل وآزمایش،تفاوت معناداری وجود داردبه طوری که(5 (P
کلید واژگان
مهارتهای زندگیهوش هیجانی
آموزش کوتاه مدت
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
فرماندهی استان خراسان رضوی/ دفتر تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
استاد یار روانشناسی دانشگاه ازاد واحد قوچانکارشناس ارشد روانشناسی بالینی




