دوره 2, شماره 7
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازشناسی مفهوم تعمّق در گسترة آیات و روایات (با رویکرد بررسی موردی معنای متعمّقون در روایت امام سجّاد علیهالسّلام)
(دانشگاه میبدMeybod University, 2012-09-22)برخی از نویسندگان مدّعی هستند که با توجّه به اینکه واژة «تعمّق» در منابع لغوی کهن، بار معنایی نکوهیدهای دارد و در بعضی از روایات اهل بیت (ع) از آن با مذمّت یاد شده، این واژه در کلام معصومین(ع) معنای مذمومی دارد. دربارة ...
-
شیوههای بهرهوری از روایات تفسیری اهل بیت (علیهم السلام) در بینش اندیشمندان اهل سنّت
(دانشگاه میبدMeybod University, 2012-09-22)اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان وارثان علم پیامبر (ص)، بهترین رهنمودها را برای هدایت مردم ارائه کردهاند که بخشی از آنها در روایات تفسیری این بزرگواران نمود یافته است. جمع قابل توجهی از اندیشمندان اهل سنّت به نقل احادیث ...
-
معنای ضلالت و چگونگی انتساب آن به برخی از انبیای الهی در قرآن
(دانشگاه میبدMeybod University, 2012-09-22)«ضالّ» با توجّه به معنای لغوی و کاربرد آن در شماری از آیات قرآن، به کسی گفته میشود که به هدایت آسمانی راه ندارد و این هدایت آسمانی اعم از آگاهی از اسرار غیب یا بهرهمندی از وحی الهی است. کاربرد آن دربارة انبیای الهی نیز ...
-
معاد قرآنی از دیدگاه علامة مجلسی (ره)
(دانشگاه میبدMeybod University, 2012-09-22)معاد و اعتقاد به عالم قیامت از اندیشههای اوّلیة حیات بشری بوده است و همة ادیان الهی پیروان خود را به روزی وعده میدهند که به حساب همگان رسیدگی میشود. امّا در کیّفیت و چگونگی انتقال انسانها به آن عالم اختلاف نظرهای شدیدی ...
-
تحلیلی بر دیدگاه تفسیری قرآن به قرآن علّامه طباطبایی (ره)
(دانشگاه میبدMeybod University, 2012-09-22)روش تفسیر قرآن به قرآن یکی از کارآمدترین روشهای تفسیری است که سابقهای به قدمت عصر نزول قرآن کریم دارد. حال، مسألة مهمّی که با آن مواجه هستیم این است که آیا قرآن کریم بدون لحاظ روایات معصومان (ع) به تنهایی و با تکیه به ...



