| dc.contributor.author | دانشی, محبوبه | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمیزاد, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:27:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:27:55Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:27:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:27:55Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دانشی, محبوبه, قاسمیزاد, علیرضا. (1397). بررسی موانع تحقق علوم انسانی قرآنبنیان(رویکردی آمیخته). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 22(77), 543-560. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-5246 | |
| dc.identifier.uri | http://ksiu.nahad.ir/article_610.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/178065 | |
| dc.description.abstract | <strong><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></strong> محققان در پژوهش حاضر به بررسی موانع تأثیرگذار بر تحقق علوم انسانی قرآنبنیان و ارائۀ راهکارهای مناسب به منظور تحقق آن در جامعه پرداختهاند. <strong><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></strong> روش تحقیق در این پژوهش آمیخته و ترکیبی، در بخش کیفی به شیوۀ نظریۀ برخاسته از دادهها و در بخش کمّی، توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار بخش کیفی شامل مصاحبه با20 نفر از متخصصان مراکزآموزش عالی و حوزۀ علمیۀ کازرون است که به شیوۀ هدفمند با استفاده از افراد کلیدی در حد اشباع نظری انتخاب و انجام شده است. در بخش کمّی نیز بر اساس نمونهگیری غیر احتمالی، تعداد 103 نفر افراد کلیدی مراکزآموزش عالی و حوزۀ علمیه انتخاب شدند و پرسشنامۀ محققساخته در اختیارشان قرار گرفت. <strong><span style="text-decoration: underline;">یافتهها:</span></strong> موانع تأثیرگذار بر علوم انسانی قرآنبنیان، شامل چهار بعد ضعف در اندیشهورزی، مهارتهای انسانی ناقص، ضعف در ارزشگذاری و ضعف در بینشاند؛ که از بین آنها مهارت انسانی ناقص، اندیشهورزی ضعیف، ضعف در ارزشگذاری و ضعف بینشی از نظر اولویت، جزء مشکلات تلقی شدند. <strong><span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری:</span></strong> توجه به اندیشهورزی، نوآوریها در چارچوب اندیشهها و ارزشهای اسلامی، ارزش دادن به علوم انسانی بومی و تقویت بینش دانشآموزان، دانشجویان و محققان میتواند موانع تحقق علوم انسانی قرآنبنیان را کمرنگ سازد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 313 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | علوم انسانی قرآنبنیان | fa_IR |
| dc.subject | علوم انسانی اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | رویکرد آمیخته | fa_IR |
| dc.title | بررسی موانع تحقق علوم انسانی قرآنبنیان(رویکردی آمیخته) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحدکازرون | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری مدیریت آموزش عالی، استادیارگروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدکازرون، کازرون | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 77 | |
| dc.citation.spage | 543 | |
| dc.citation.epage | 560 | |