نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدانشی, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی‌زاد, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:27:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:27:55Z
dc.date.available1399-07-09T00:27:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:27:55Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-28en_US
dc.date.submitted1398-03-07fa_IR
dc.identifier.citationدانشی, محبوبه, قاسمی‌زاد, علیرضا. (1397). بررسی موانع تحقق علوم انسانی قرآن‌بنیان(رویکردی آمیخته). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 22(77), 543-560.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5246
dc.identifier.urihttp://ksiu.nahad.ir/article_610.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/178065
dc.description.abstract<strong><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></strong> محققان در پژوهش حاضر به بررسی موانع تأثیرگذار بر تحقق علوم انسانی قرآن‌بنیان و ارائۀ راهکارهای مناسب به منظور تحقق آن در جامعه پرداخته‌اند. <strong><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></strong> روش تحقیق در این پژوهش آمیخته و ترکیبی، در بخش کیفی به شیوۀ نظریۀ برخاسته از داده‌ها و در بخش کمّی، توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار بخش کیفی شامل مصاحبه با20 نفر از متخصصان مراکزآموزش عالی و حوزۀ علمیۀ کازرون است که به شیوۀ هدفمند با استفاده از افراد کلیدی در حد اشباع نظری انتخاب و انجام شده است. در بخش کمّی نیز بر اساس نمونه‌گیری غیر احتمالی، تعداد 103 نفر افراد کلیدی مراکزآموزش عالی و حوزۀ علمیه انتخاب شدند و پرسشنامۀ محقق‌ساخته در اختیارشان قرار گرفت. <strong><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></strong> موانع تأثیرگذار بر علوم انسانی قرآن‌بنیان، شامل چهار بعد ضعف در اندیشه‌ورزی، مهارتهای انسانی ناقص، ضعف در ارزشگذاری و ضعف در بینش‌اند؛ که از بین آنها مهارت انسانی ناقص، اندیشه‌ورزی ضعیف، ضعف در ارزشگذاری و ضعف بینشی از نظر اولویت، جزء مشکلات تلقی شدند. <strong><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></strong> توجه به اندیشه‌ورزی، نوآوری‌ها در چارچوب اندیشه‌ها و ارزشهای اسلامی، ارزش دادن به علوم انسانی بومی و تقویت بینش دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان می‌تواند موانع تحقق علوم انسانی قرآن‌بنیان را کم‌رنگ سازد.fa_IR
dc.format.extent313
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectعلوم انسانی قرآن‌بنیانfa_IR
dc.subjectعلوم انسانی اسلامیfa_IR
dc.subjectرویکرد آمیختهfa_IR
dc.titleبررسی موانع تحقق علوم انسانی قرآن‌بنیان(رویکردی آمیخته)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحدکازرونfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت آموزش عالی، استادیارگروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدکازرون، کازرونfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue77
dc.citation.spage543
dc.citation.epage560


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد