| dc.contributor.author | کاظمی تبار, محمدعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:23:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:23:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:23:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:23:53Z | |
| dc.date.issued | 2018-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-05-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-03-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کاظمی تبار, محمدعلی. (1396). روش آموزش کاربردی قواعد عربی به ایرانیان و غیرعرب زبانان. لسان مبین, 9(30), 126-103. doi: 10.30479/lm.2018.1497 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2355-8002 | |
| dc.identifier.issn | 2676-3516 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30479/lm.2018.1497 | |
| dc.identifier.uri | http://lem.journals.ikiu.ac.ir/article_1497.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/176501 | |
| dc.description.abstract | زبان عربی، به عنوان زبان وحی و وسیله ارتباط دو میلیارد مسلمان در جهان، جایگاه ویژه ای داشته و شیوه آموزش آن برای زبانآموزان و مدرسان اهمیّت زیادی دارد، اما این موضوع با مشکلات و چالشهای فراوانی روبرو است؛ زیرا دستور زبان عربی برای عربزبانان نیز پیچیدگیهایی دارد و آن چه این موضوع را دشوارتر میسازد، فراموش کردن فلسفه پیدایش قواعد، تغییر کاربست آن از ابزار به هدف و کمتوجهی به شرایط و نیازهای مخاطبان است. در این نوشتار به ارائه روشی جدید در آموزش قواعد زبان عربی به غیرعرب زبانان میپردازیم که مبتنی بر نظریه یادگیری فراشناختی است. این روش با ساختار و ویژگیهای خاصّش، میتواند تغییر نگرش اساسی در معلمان و فراگیران نسبت به قواعد ایجاد و آن را به ابزاری ارزشمند تبدیل نماید. مهمترین شاخصههای این روش عبارتند از:1- با طرح مسأله و ایجاد انگیزه، فراگیران فایده و کاربرد درست هربخش از قواعد را به شکل دقیق در مییابند.2-تنها آن بخش از قواعد که برای تقویت مهارتهای شنیدن، خواندن، فهمیدن، نوشتن و صحبت کردن ضرورت دارد، به روشی ساده و شفّاف آموزش داده میشود.3- قواعد نه به عنوان هدف اصلی، بلکه به عنوان جزئی از یک کلّ و ابزاری ارزشمند درخدمت درک و فهم، ترجمه و ...، آنهم با مشارکت فراگیران آموخته میشود. 4- باتمرینهای شفاهی وعملی، مثال وتکرار وپیاده سازی قواعد، یادگیری به شکل عمیق، اصولی و کاربردی صورت میگیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 455 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه بینالمللی امام خمینی | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Khomeini International University | en_US |
| dc.relation.ispartof | لسان مبین | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Lesan-on Mobeen-on | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30479/lm.2018.1497 | |
| dc.subject | "زبان عربی" | fa_IR |
| dc.subject | " آموزش کاربردی" | fa_IR |
| dc.subject | " قواعد" | fa_IR |
| dc.subject | " غیرعرب زبان" | fa_IR |
| dc.title | روش آموزش کاربردی قواعد عربی به ایرانیان و غیرعرب زبانان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان تهران- ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 30 | |
| dc.citation.spage | 126 | |
| dc.citation.epage | 103 | |