مرور دوره 9, شماره 30 بر اساس تاریخ انتشار

  • تحلیل و بررسی تصاویر ( ایماژها ) در کودکانه در داستانهای طارق البکری 

    قلی پور حقیقی, کبری؛ نظری, علی؛ میرزایی الحسینی, سید محمود (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2018-01-21)
    تصویر یا (صورخیال) لفظی است که در زبان اروپایی از آن به ایماژ تعبیر شده است و یکی از مباحث بلاغی و عاملی مهم در پرورش تخیل است. زمینۀ اصلی آن را تشبیه، استعاره، مجاز و... تشکیل می‌دهد. تصویر‌پردازی به شیوه‌های بیانی گوناگون ...

  • آسیب شناسی کارکرد اعراب در تفسیر قرآن و راهکارهای برون رفت از آن 

    حسینی زاده, سید عبدالرسول (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2018-01-21)
    دانش اعراب از دانش‌های کلیدی برای فهم قران و راهی برای تجزیه و تحلیل ترکیب‌های آن به‌منظور دستیابی به معنای درست و عدم انحراف در تفسیر قرآن است. این دانش نقش ابزاری و ارتباط تنگاتنگی با فهم قرآن دارد که چه بسا غفلت از آن ...

  • بررسی زبان شناختی ساختار معنایی نمونه هایی از آیات قرآن بر پایه‌ی نظریه‌ی آمیختگی مفهومی 

    اورکی, غلام حسن؛ ویسی, الخاص (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2018-01-21)
    زﺑﺎن ﻗﺮآن از آﻏﺎز ﻧﺰول، تاکنون از جنبه های گوناگون ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ دینداران و دین پژوهان واقع شده است. در این جستار کوشیده ایم تا بر حسب توانایی های زبان قرآن که فراتر از قالب های سنتی و بلاغی گذشته است، آن را از حیث ساختار ...

  • نشانه‌شناسی در شعر فلسطین با تکیه بر نظریه پیرس؛ مطالعه مورد پژوهانه‌ی اشعار ‌هارون ‌هاشم رشید و معین بسیسو 

    محمدی نژادپاشاکی, احمد؛ حیدریان شهری, احمدرضا؛ صدیقی, کلثوم؛ سیدی, حسین (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2018-01-21)
    نشانه‌شناسی به معنای امروزی، عمدتا تحت تاثیر نظریات پیرس، به رشته‌ای مستقل تبدیل شده است و به مثابه‌ی وجهی بین رشته‌ای در تحلیل متون مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل نشانه شناسانه‌ی آثار ادبی و به ویژه ادبیات فلسطین می‌تواند ...

  • روش آموزش کاربردی قواعد عربی به ایرانیان و غیرعرب زبانان 

    کاظمی تبار, محمدعلی (دانشگاه بین‌المللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2018-01-21)
    زبان عربی، به عنوان زبان وحی و وسیله ارتباط دو میلیارد مسلمان در جهان، جایگاه ویژه ای داشته و شیوه آموزش آن برای زبان‌آموزان و مدرسان اهمیّت زیادی دارد، اما این موضوع با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو است؛ زیرا دستور زبان ...