مرور دوره 9, شماره 29 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بازیابی اسطورة رستخیز گیاهی در چکامة «مرحی غیلان» بدر شاکر السیاب
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2017-10-23)سوگباریهای دسته جمعی برزیگران در میانرودان و فینیقیه به یاد دوموزی و مرگ او در ذهن مردمان مشرقِ عربی چنان بازتابی داشته که ژرفای آن هنوز هم چنان که بایسته بوده واکاوی نگشته است؛ بررسی این اسطوره- آیین در ادبیات معاصر ...
-
بررسی تأثیر نرم افزار کیف الکترونیک آریابوک بر میزان پیشرفت تحصیلی درس عربی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2017-10-23)یکی از نرمافزارهایی که امروزه در آموزش زبان عربی مورد استفاده قرار میگیرد، نرمافزار آموزشی آریا-بوک است که چند سالی است در مدارس کاشان نیز توزیع میشود. در این پژوهش سعی شده است تا تأثیر به-کارگیری این نرمافزار بر ...
-
بررسی کتاب «فی الأدب العباسی، الرؤیة و الفنّ» عزالدین اسماعیل با تکیه بر الگوی فراگفتمانی هایلند
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2017-10-23)تحلیل فراگفتمان نوعی تحلیل زبانشناسی است که خواننده را به فراسوی متن میکشاند و بین خواننده و نویسنده ارتباطی مشارکتآمیز ایجاد میکند. در همین زمینه کِن هایلند با ارائۀ الگوی نظری فراگفتمان، دامنۀ وسیعی را در شناخت بهتر ...
-
تحلیل خطاهای حروف جر در نگارش عربیآموزانِ فارسی زبان
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2017-10-23)مقاله حاضر با روش توصیفی تحلیلی و بر مبنای زبانشناسی مقابلهای و نظریه تحلیل خطا، به بررسی و تحلیل خطاهای حروف جر در نوشتار دانشجویان زبانعربی در ایران پرداخته است. پس از تقسیمبندی خطاها بر اساس منشأ بروز، معلوم شد که ...
-
چارچوبی زبانشناختی برای تحلیل ترجمه شعر از عربی به فارسی: بر مبنای نظریه فرمالیسم
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2017-10-23)این پژوهش از دیدگاه زبانشناختی به این مسأله میپردازد که ترجمهی شعر چگونه ماهیت زبانیِ شعر عربی و مؤلفههای سازندهی آن را به زبان فارسی منتقل میکند؟ روش پژوهش تحلیلی- تطبیقی است. در بخش تحلیلی، ابتدا برمبنای نظریهی ...



