مرور دوره 5, شماره 8 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران، بر اساس رویکرد نقشگرای نظامبنیاد هلیدی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)در سالهای اخیر، شاهد تغییر کتابهای درسی زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی بهویژه در دوره دوم متوسطه بودهایم. بهنظر میرسد که مناسب نبودن منابع درسی پیشین، مؤلفان این کتابها را به اعمال تغییرات ساختاری و محتوایی در ...
-
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)مطالعۀ حاضر به بررسی تأثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (ویاُتی) همخوانهای انسدادی واکدار /b, d, ɟ/ و بیواک /p,t,c/ زبان فارسی معیار میپردازد. به این منظور، طی آزمون تولیدی تعداد 8 جمله حاوی کلمات آزمایش، هر کدام 3 ...
-
بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسیآموزان عربی زبان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)پژوهش حاضر به توصیف خطاهای همنشینی واژگانیو بررسی عوامل دخیل در بروز این نوع خطاها در انشاءِ فارسیآموزان عربیزبان دانشگاه مجازی جاﻣﻌﺔالمصطفی قم[1] میپردازد. برای این منظور پیکرۀ زبانی متشکل از 260 ...
-
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله است. متون مورد مطالعۀ پژوهش حاضر شامل 400 متن نوشتاری کودکان 10 تا 12 سالۀ شهر تهران، 60 داستان از نویسندگان کودک و ...
-
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)چگونگی تولید صحیح صورتهای زبانی در کودکانی که هنوز قادر به درک صحیح آنها نیستند، در سالهای اخیر کانون توجه بسیاری از زبانشناسان و بهویژه روانشناسان زبان بوده و بهعنوان پرسش اصلی در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفته ...
-
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)با افزایش میزان تأثیر فناوری بر ابعاد مختلف زندگی انسان، تولید ابزارهای نوین آموزشی و استفاده از آنها نیز توسعه یافته است. واضح است که یکی از حوزههایی که به شکل قابل توجهی تحتتأثیر نفوذ فناوری قرار گرفته، حوزۀ آموزش زبان ...



