نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی, فروغfa_IR
dc.contributor.authorارمغانی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:19:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:19:53Z
dc.date.available1399-07-09T00:19:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:19:53Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-27en_US
dc.date.submitted1395-03-07fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی, فروغ, ارمغانی, مریم. (1394). بررسی تطبیقی زبان تبلیغات در بیلبوردهای تهران و لندن از منظر ارزش‌های فرهنگی. زبان و زبان‌شناسی, 11(21), 25-52.fa_IR
dc.identifier.urihttp://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1978.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/175005
dc.description.abstract<span lang="AR-SA" dir="RTL">در جوامع امروزی تبلیغات همه جا را فراگرفته‌اند. تبلیغ‌کنندگان می‌کوشند برای ارتباط با مصرف‌کنندگان راهبردهایی را ایجاد کنند. در پژوهش پیشِ رو، بیلبوردهای تبلیغاتیِ تهران و لندن از منظر ارزش‌های فرهنگی براساس طبقه‌بندی چنگ (1994) بررسی شده‌اند. داده‌ها، صد بیلبورد فارسی و انگلیسی هستند که در زمستان 93-1392 به‌شیوۀ میدانی گردآوری و به‌روش تحلیلی بررسی شده‌اند. این</span><span lang="FA" dir="RTL">بیلبوردها صرفاً از بعد زبانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">یافته‌ها نشان می‌دهند که ارزش‌های فرهنگی <em>مدرنیته</em> و <em>اقتصاد </em>در هردو زبان کاربرد چشمگیری داشته‌اند و از این نظر دارای تشابه‌اند. اما ارزش‌های <em>ادب، پاکیزگی، احترام به سالمندان، تکنولوژی و کار </em>صرفاً در بیلبوردهای تهران و ارزش‌های فرهنگیِ <em>فراغت، خرد و مهرورزی</em> صرفاً در بیلبوردهای لندن کاربرد داشته‌اند. افزون برآن ارزش‌های فرهنگیِ <em>آسودگی و کیفیت</em> بیشترین تفاوت را به لحاظ بسامد وقوع در بیلبوردهای این دو شهر نشان می‌دهند. وجود تفاوت در انواع ارزش‌های فرهنگی و میزان کاربرد آن‌ها بازتاب تفاوت‌های فرهنگی دو جامعۀ زبانی تهران و لندن است. آگهی‌های بازرگانی، به‌ویژه بیلبوردهای تبلیغاتی، نقش به‌سزایی در بازنمایی نکات فرهنگی موجود و ترویج و اشاعۀ نکات فرهنگی جدید دارند. یعنی هم ابزار خوانش فرهنگ و هم فرهنگ‌ساز هستند. لذا این مهم باید در تبلیغات مدنظر قرار گیرد و توجه بیشتری بدان معطوف شود.</span>fa_IR
dc.format.extent7144
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن زبان شناسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofزبان و زبان‌شناسیfa_IR
dc.subjectزبان تبلیغاتfa_IR
dc.subjectبیلبوردهای تهرانfa_IR
dc.subjectبیلبوردهای لندنfa_IR
dc.subjectارزش‌های فرهنگیfa_IR
dc.titleبررسی تطبیقی زبان تبلیغات در بیلبوردهای تهران و لندن از منظر ارزش‌های فرهنگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان‌شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد زبان‌شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue21
dc.citation.spage25
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد