• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 11, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 11, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    توانش کاربرد شناختی: فرا تحلیل مسائل جاری و پژوهش‌های مربوط به یادگیری و آموزش آن

    (ندگان)پدیدآور
    تاج الدین, ضیا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.496 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    وانش کاربرد شناختی یکی از مؤلفه‌های توانش ارتباطی است که به تازگی در کانون توجه قرار گرفته است. در این مقاله نخست به تکوین تاریخی و الگوهای توانش کاربرد شناختی، سپس به طبقه بندی‌های کنش‌های گفتاری می‌پردازیم. در پایان، پژوهش‌های مربوط به آموزش توانش کاربرد شناختی را در پرتو مولفه های درونی و بیرونی تأثیر گذار بر یادگیری این توانش در زبان‌آموزان بررسی کنیم.
    کلید واژگان
    توانش کاربرد شناختی
    کنش‌های گفتاری
    کارکردهای زبان
    آموزش صریح
    آموزش ضمنی
    مؤلفه‌های زبان آموز

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2007-08-23
    1386-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    1735-1170
    2476-6186
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ltr.2007.6396
    http://ltr.atu.ac.ir/article_6396.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/174342

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب