• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بنویسیم یا ننویسیم، اصلاً چرا بنویسیم؟

    (ندگان)پدیدآور
    میرعمادی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.545 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری به‌ویژه جوامع شرقی عدم دور اندیشی و پیش‌بنی وقوع حوادث قبل از وقوع و تحقق آن است. در جوامع شرعی عمدتاً شیوه معالجه از روش پیشگیری متداول‌تر و مطلوب‌تر است غافل از آنکه ریشه‌ی بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و اجتماعی موجود در بزرگسالان را باید در گذشته آنها جستجو کرد. کج خلقی‌های پدران و مادران، زورگویی‌ها و تحکم‌های اطرافیان، شیوه‌های غلط آموزشی و تربیتی، تحمیل کج اندیشی‌ها و مغلطه‌ها و سفسطه‌های بزرگتران بر کودکان و نوباوگان، عدم حسن استفاده از توانایی‌های بالقوه کودکان و شم زبانی آنها و بسیاری از علل و عواملی که مسبب ناهنجاری‌های اجتماعی است ریشه در کودکی و به‌ویژه در دوران طفولیت دارد. روانشناسان معمولاً عوامل را در روندهای غیرمنطقی و نادرست تربیتی می‌جویند ولی از عوامل آموزشی به‌طور اعم و تأثیر فرامین تجویزی دستور نویسان سنتی به‌طور اخص غافلند. شکی نیست که کودکان به‌عنوان یک اصل مسلم زبانی و با استفاده از بهره‌گیری از توانش زبانی (Competence) خود می‌کوشند تا از طریق تعمیم (generalization) قواعد تجویزی را بهبود بخشند و به نظام بخشی (regularization) زبان همت گمارند.

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    1997-08-23
    1376-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    .

    شاپا
    1735-1170
    2476-6186
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ltr.1997.6647
    http://ltr.atu.ac.ir/article_6647.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/174317

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب