تأثیر آموزش نقشه مفهومی به عنوان شیوه ای پس شنیداری بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی
(ندگان)پدیدآور
فهیم, منصورنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر تأثیر آموزش نقشه مفهومی و تعامل نقشه مفهومی و نوع آزمون را بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی مورد مطالعه قرار می دهد. تعداد ۶۴ دانشجوی دختر ترم دوم در گرایش مترجمی زبان انگلیسی بطور تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. به دو گروه اول که نقش گروه آزمایش را ایفا می کردند، در طی ۶ جلسه طرح نقشه مفهومی آموزش داده شد، دو گروه دیگر، یعنی گروه کنترل در این مدت هیچگونه آموزشی را در این رابطه دریافت نکردند. در پایان ترم، بطور تصادفی از یکی از گروه های موجود درگروه آزمایش و یک گروه کنترل آزمون نقشه مفهومی بعمل آمد و دو گروه دیگر در آزمونی تستی شرکت نمودند. نتایج بدست آمده حاکی از این است که طرح نقشه مفهومی افزایش درک شنیداری دانشجویان را در بر داشت، بهر حال نوع آزمون تأثیر معنی داری را به همراه نداشت.
کلید واژگان
آموزششنیداری
زبان خارجی
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2005-08-231384-06-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییشاپا
1735-11702476-6186




