• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 9, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • متن پژوهی ادبی
    • دوره 9, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش نقشه مفهومی به عنوان شیوه ای پس شنیداری بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی

    (ندگان)پدیدآور
    فهیم, منصور
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.501 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر تأثیر آموزش نقشه مفهومی و تعامل نقشه مفهومی و نوع آزمون را بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی مورد مطالعه قرار می دهد. تعداد ۶۴ دانشجوی دختر ترم دوم در گرایش مترجمی زبان انگلیسی بطور تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. به دو گروه اول که نقش گروه آزمایش را ایفا می کردند، در طی ۶ جلسه طرح نقشه مفهومی آموزش داده شد، دو گروه دیگر، یعنی گروه کنترل در این مدت هیچگونه آموزشی را در این رابطه دریافت نکردند. در پایان ترم، بطور تصادفی از یکی از گروه های موجود درگروه آزمایش و یک گروه کنترل آزمون نقشه مفهومی بعمل آمد و دو گروه دیگر در آزمونی تستی شرکت نمودند. نتایج بدست آمده حاکی از این است که طرح نقشه مفهومی افزایش درک شنیداری دانشجویان را در بر داشت، بهر حال نوع آزمون تأثیر معنی داری را به همراه نداشت.
    کلید واژگان
    آموزش
    شنیداری
    زبان خارجی

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2005-08-23
    1384-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    1735-1170
    2476-6186
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ltr.2005.6710
    http://ltr.atu.ac.ir/article_6710.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/174293

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب