نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامی, فتح الهfa_IR
dc.contributor.authorفرج پور کردآسیابی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمیرمحمدی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:11:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:11:56Z
dc.date.available1399-07-09T00:11:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:11:56Z
dc.date.issued2009-03-21en_US
dc.date.issued1388-01-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-25en_US
dc.date.submitted1392-09-04fa_IR
dc.identifier.citationامی, فتح اله, فرج پور کردآسیابی, مهدی, میرمحمدی, علی. (1388). بررسی عددی اثر زمان پاشش و زاویه پاشش بر نرخ تبخیر سوخت و آلاینده‌های یک موتور بنزینی پاشش چندنقطه‌ای. فصلنامه مکانیک هوافضا, 5(1)fa_IR
dc.identifier.issn1609-5707
dc.identifier.urihttps://maj.ihu.ac.ir/article_202283.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171949
dc.description.abstractموتورهای انژکتوری با مجموعه پاشش در راهگاه ورودی در راستای کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های اگزوز خودروهای بنزینی جایگزین موتورهای کاربراتوری شده‌اند. این موتورها باید برای کاهش بیشتر میزان آلاینده‌های خروجی و مصرف سوخت بهینه شوند تا قوانین سخت آلایندگی و مصرف سوخت رعایت شود. در این مقاله، با استفاده از برنامه‌ شبیه‌سازی KIVA-3V اثر زاویه و زمان پاشش سوخت بر نرخ تبخیر و میزان آلایندگی موتور EF-7 بررسی شده تا فرآیند تشکیل مخلوط که یکی از مهمترین عوامل مؤثر در عملکرد موتور می‌باشد، بهبود داده شود. نتایج نشان می‌دهد که نرخ تبخیر سوخت با پاشش دیرهنگام سوخت کاهش یافته و با تغییر جهت پاشش به سمت نقاط داغ‌تر نظیر سطح بالایی سوپاپ افزایش می‌یابد. زاویه پاشش 57 درجه موجب پاشش سوخت به سمت نقاط داغ تر شده و با افزایش نرخ تبخیر سوخت کیفیت مخلوط و احتراق را بهبود یافته که نتیجه آن کاهش آلاینده‌های CO و HC و افزایش نسبتاً کم آلاینده NO می‌باشد. برای کاهش آلاینده NO باید از روشهای دیگری مثل تنظیم زمان جرقه استفاده شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مکانیک هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAEROSPACE MECHANICS JOURNALen_US
dc.titleبررسی عددی اثر زمان پاشش و زاویه پاشش بر نرخ تبخیر سوخت و آلاینده‌های یک موتور بنزینی پاشش چندنقطه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد