مرور دوره 1, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
استفاده از روش های ترکیبی صریح- ضمنی برای حل معادلات هیدرودینامیک تشعشعی
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)در این مقاله دقت دو روش عددی برای شبیه سازی غیر نسبیتی پدیده های هیدرودینامیک تشعشعی در محدوده دیفیوژن تعادلی و رژیم "چگالی انرژی پایین" مورد بررسی قرار گرفته است. منظور از روش عددی ترکیبی صریح- ضمنی، حل معادلات هیدرودینامیک ...
-
اندازه گیری زمان سوزش و سرعت پیشروی شعله ذرات آلومینیم در فشار ثابت
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)محاسبات ترمودینامیکی گرمای آزاد شده از احتراق، ضربه مخصوص جرمی و ضربه مخصوص حجمی نشان می دهد که سوخت های فلزی به خصوص در مورد انرژی تولیدی در واحد حجم سوخت می توانند از سوخت های فسیلی پیشی بگیرند. سوخت های فلزی و محصولات ...
-
تحلیل و بهینه سازی سیستم تعلیق یک خودروی شنی دار: پاسخ به ورودی های استاندارد
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)سیستم تعلیق یکی از مهمترین اجزای خودروها می باشد که در کنترل و پایداری و ایجاد راحتی سفر تاثیر به سزائی دارد. از این رو، تحلیل و طراحی آن بسیار حائز اهمیت می باشد. به ویژه آنکه، در خودروهای شنی دار سیستم تعلیق نسبت به ...
-
تحلیل و مقایسه مدل های نفوذ پرتابه میله ای در اهداف نیمه بی نهایت فلزی
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)در این مقاله از بین ده ها مدل مختلفی که در زمینه نفوذ پرتابه در اهداف نیمه بی نهایت فلزی ارائه شده اند، چهار مدل که بهترین کاربرد را داشته اند. مد نظر قرار گرفته اند. این چهار مدل عبارتند از: مدل تیت و آلکسیوسکی به عنوان ...
-
تدوین متدولوژی طراحی موشک کروز با استفاده از الگوریتم ژنتیک
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)طراحی موشک کروز یک مساله پیچیده مهندسی است که مقدار زیادی به ابتکارات فردی طراحان وابسته می باشد. برای کاهش اتکا به سلیقه های فردی طراحان، از متدولوژی الگوریتم ژنتیک به عنوان روش بهینه سازی طراحی مفهومی موشک، جهت انجام ...
-
تعیین ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از برشنگاری دیجیتالی به همراه شبیه سازی های عددی و تحلیلی
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)در مقاله حاضر ضریب شدت تنش مود بازشوندگی در ترک های لبه ای با استفاده از تکنیک نوری غیر مخرب برشنگاری دیجیتالی تعیین گردیده و هاله های به دست آمده از روابط تحلیلی و روش اجزا محدود شبیه سازی شده اند. روابط برشنگاری و نیز ...
-
شبیه سازی عددی خنک کاری لایه ای سه بعدی آشفته غیر قابل تراکم با استفاده از رهیافت های RANS و LES
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)خنک کاری لایه ای در موارد متعددی کاربرد دارد که از جمله آنها می توان خنک کاری پره های توربین های گاز را نام برد. به همین منظور، بر روی پره ها سوراخ هایی ایجاد می شود که از داخل آنها سیال خنک وارد جریان اصلی شده و بر روی ...
-
مطالعه تجربی اثر تغییر دماهای جریان آزاد و حسگر دستگاه بادسنج سیم داغ بر کالیبراسیون حسگرها و اندازه گیری سرعت
(دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hussein University, 2005-11-22)در این مقاله، تاثیر دو پارامتر مهم در اندازه گیری سرعت با دستگاه بادسنج سیم داغ (HWA): یکی اثر تغییر دمای هوای جریان آزاد (دمای تونل باد) و دیگری اثر تغییر دما یا نسبت فراگرمایی حسگر بر منحنی مشخصه و کالیبراسیون حسگرهای ...



