نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزرگر, مهساfa_IR
dc.contributor.authorرشادتی, محمدسجادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:11:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:11:07Z
dc.date.available1399-07-09T00:11:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:11:07Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-31en_US
dc.date.submitted1397-11-11fa_IR
dc.identifier.citationمیرزرگر, مهسا, رشادتی, محمدسجاد. (1398). روش مونته‌سوری به عنوان اساسی برای یادگیری ریاضیات در آموزش یکپارچه. نشریه ریاضی و جامعه, 4(2), 47-56. doi: 10.22108/msci.2020.114965.1313fa_IR
dc.identifier.issn2345-6493
dc.identifier.issn2345-6507
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/msci.2020.114965.1313
dc.identifier.urihttp://math-sci.ui.ac.ir/article_24343.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171621
dc.description.abstractاین پژوهش یک قیاس نظری از روش مونته‌سوری و روش آموزش یکپارچه را ارائه می‌دهد. گرایش فعلی برای آموزش، پیوستن به رویکردی در یکپارچه‌سازی یا تلفیق تمرین‌های آموزشی است. از دیدگاه شناختی و سازنده، دانش با رفتارها و تفکرات ما دائماً در حال دگرگونی است. ماریا مونته‌سوری روشی را توسعه داده است که از لحاظ فکری و قدرت ذهن برای استدلال کردن، چالش برانگیز و محرک است. این روش شخصیتی خلاق، انعطاف‌پذیر، مسئولیت‌پذیر و سازنده‌ را پرورش می‌دهد. در این مقاله ما به جنبه‌های نظری در هر دو روش مونته‌سوری و روش یکپارچه‌سازی آموزش تمرکز خواهیم داشت و به دنبال عناصری سازگار و یکسان در هر دو روش خواهیم بود. همچنین توجه ویژه‌ای به تاثیر روش مونته‌سوری در توسعه جنبه‌های استدلالی در ریاضیات خواهیم داشت. ما بر این باور هستیم که پیش دبستانی‌هایی که متاثر از روش مونته‌سوری هستند ظرفیت این را دارند که مبنایی اصلی برای آموزش یکپارچه در مدارس باشند. این مسئله سبب می‌شود که یادگیری از سال‌های اولیه کودکی تا رسیدن به دبستان تسهیل گردد. ما به تشابهات اهداف یادگیری و ویژگی‌های سازنده در این دو روش یادگیری ریاضی توجه می‌کنیم. با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایی که وجود دارد ما ویژگی‌های مشترک و بنیادین در هر دو روش مونته‌سوری و رویکرد یکپارچه را در برنامه درسی توصیه می‌کنیم که اثرات مثبتی در یادگیری ریاضی دارند. در آخر برخی از سوالات پژوهشی آموزشی و برنامه‌ریزی را مطرح خواهیم کرد. استدلال ما این است که روش مونته‌سوری پیش‌نیازهای طبیعی و ضروری که برای برنامه درسی یادگیری یکپارچه لازم است را در بر دارد. ما نتیجه می‌گیرم که هر دو روش در کنار یکدیگر نیازهای اجتماعی از دانش کاربردی را برآورده خواهند کرد و رویکردی جامع برای رشد کودک را فراهم خواهند ساخت.fa_IR
dc.format.extent561
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه ریاضی و جامعهfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/msci.2020.114965.1313
dc.subjectروش مونته سوریfa_IR
dc.subjectرویکرد یکپارچهfa_IR
dc.subjectریاضیاتfa_IR
dc.titleروش مونته‌سوری به عنوان اساسی برای یادگیری ریاضیات در آموزش یکپارچهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترجمه ایfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم، مرکز آموزش عالی محلات، محلات ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم، مرکز آموزش عالی محلات، محلات ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage47
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد