نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانوشه, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:11:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:11:05Z
dc.date.available1399-07-09T00:11:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:11:05Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-31en_US
dc.date.submitted1396-06-09fa_IR
dc.identifier.citationانوشه, فاطمه. (1397). انگیزه در آموزش ریاضی. نشریه ریاضی و جامعه, 3(4), 9-12. doi: 10.22108/msci.2018.106187.1243fa_IR
dc.identifier.issn2345-6493
dc.identifier.issn2345-6507
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/msci.2018.106187.1243
dc.identifier.urihttp://math-sci.ui.ac.ir/article_23240.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171607
dc.description.abstractدر این مقاله پس از واکاوی دیدگاه نیومن در رابطه با حل مسأله و اشاره به سلسله مراتب نیومن به مقوله‌ی انگیزه به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر این روش اشاره می‌شود. از نظر نویسنده موارد زیر مهمترین عواملی است که باعث بی‌انگیزگی دانش‌آموزان در یادگیری وحل مسائل ریاضی می‌شود. عدم مهارت کافی دبیران در استفاده از روش ها و فنون مختلف و نحوه تدریس آنها، آشنا نکردن دانش‌آموزان با اهمیت درس ریاضی و ناشناخته ماندن قلمرو اهداف درس ریاضی، یکنواختی تدریس ریاضی و کاربرد روش های قدیمی و سنتی در تدریس، معیارهای ارزشیابی غیر استاندارد، بی توجهی به علایق دانش‌آموزان و همچنین در نظرنگرفتن توان ذهنی و فکری آنها و سخت جلوه دادن ریاضی در نگرش آنها. به‌طور یقین موارد دیگری را از جمله نقش خانواده، محیط مدرسه و غیره می‌توان برشمرد که در این مقاله به آنها پرداخته نشده است. با این‌حال سعی شده است نظریه‌های تاثیرگذار در ایجاد و تشدید انگیزه برای آموزش و حل مسائل ریاضی مورد بررسی قرار گیرد و روش‌ها و راهکارهایی ارائه شود به این امید که به کارگیری آنها موجب ارتقاء کیفیت آموزش ریاضیات گردد .fa_IR
dc.format.extent1259
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه ریاضی و جامعهfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/msci.2018.106187.1243
dc.subjectآموزش ریاضیfa_IR
dc.subjectحل مسألهfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subject97A80 آموزش ریاضیات- عمومی سازی ریاضیfa_IR
dc.titleانگیزه در آموزش ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ریاضی، دانشکده علوم ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد فیروزاباد، فیروزاباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage9
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد