نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی زارچ, ابوالقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:10:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:10:48Z
dc.date.available1399-07-09T00:10:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:10:48Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-07en_US
dc.date.submitted1396-03-17fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, فاطمه, غیاثی زارچ, ابوالقاسم. (1395). تاثیر تفاوت های آوایی در توانایی نوشتاری فارسی آموزان چینی. مطالعات آموزش زبان فارسی, 2(3), 63-82.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_1972.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171495
dc.description.abstractاین مقاله به تفاوت‌های آوایی زبان فارسی و چینی و نقش آن در درست‌نوشتن کلمات فارسی توسط زبان‌آموزان چینی می‌پردازد. در یادگیری زبان دوم هر اندازه تفاوت‌های زبان مبدأ و مقصد اندک باشد، زبان‌آموزان، زبان دوم را آسان‌‌تر می‌آموزند. زبان‌های فارسی و چینی تفاوت‌های نحوی، واژگانی، الفبایی و آوایی بسیاری دارند. شناختن این تفاوت‌ها و تکیه بر آنها می‌تواند مشکلات یادگیری آنها را تا اندازه چشم‌گیری کاهش دهد. تفاوت‌های آوایی این دو زبان، تأثیر مستقیمی در یادگیری نوشتن، تلفظ کلمات و شنیدن زبان‌آموزان چینی دارد. اگر زبان‌آموزان در مراحل ابتدایی زبان‌آموزی، با تلفظ درست کلمات آشنا شوند، می‌توانند شکل درست کلمات را بنویسند و به‏درستی آن را بیان کنند. این مقاله با استفاده از داده‌هایی که از نوشته‌های زبان‌آموزان چینی به دست‌ آمده، به‌‌اجمال، به تفاوت‌های آوایی دو زبان چینی و فارسی اشاره می‌کند. نتایج این تحقیق می‌‌تواند در بهبود توانایی نوشتن زبان‌آموزان چینی در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم، با تمرکز بر ارتباط مستقیم صورت آوایی و نوشتاری همخوان‌‌ها مؤثر باشد.fa_IR
dc.format.extent5673
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectزبان فارسیfa_IR
dc.subjectزبان چینیfa_IR
dc.subjectتفاوت‌های آواییfa_IR
dc.subjectاملاfa_IR
dc.subjectزبان دومfa_IR
dc.titleتاثیر تفاوت های آوایی در توانایی نوشتاری فارسی آموزان چینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمربی دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی(ره) قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی(ره) قزوین.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage63
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد