علل بزهکاری دانشآموزان و روشهای مقابله با آن در مدارس متوسطه قائمشهر
(ندگان)پدیدآور
محسنی, رضا علیززولی, عباسنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی علل بزهکاری دانشآموزان و روشهای مقابله با آن در مدارس متوسطه شهر قائمشهر است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان متوسطه 2 شهر قائمشهر به تعداد 42505 نفر تشکیل دادند. نمونه آماری این پژوهش 205 نفر از دانشآموزان متوسطه 2 در سال تحصیلی 94-93 هستند. در انتخاب حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده است. شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای است. دادههای حاصل از نمونه آماری از طریق جداول فراوانی، درصدها و همچنین شاخصهای مرکزی (میانگین) و اندازههای پراکندگی (واریانس و انحراف معیار) مورد توصیف قرار گرفت. برای رد و تأیید فرضیههای پژوهش ابتدا آزمون نرمالیتی بهعمل آمد، برای انجام این آزمون از روش کولموگروف – اسمیرنوف که یک روش ناپارامتری است، استفاده شد. نتایج حاصل نشان میدهد که بین علل بزهکاری دانشآموزان و طلاق و اعتیاد والدین با سطح درآمد خانواده و همچنین تفاوتهای جنسیتی با ضعفهای آموزشی و ارتباط دوستان بزهکار با عدم کنترل اجتماعی رابطه مستقیم و معناداری دارد.
کلید واژگان
بزهکاریدانشآموزان
اعتیاد
طلاق
مدرسه
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01