• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه فرهنگ و ارتباطات
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه فرهنگ و ارتباطات
    • دوره 3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباطات اقناعی آگهی های تولیدی سازمان آبفا با محوریت صرفه‌جویی آب: مورد مطالعه آگهی های سال 1396

    (ندگان)پدیدآور
    بابایی سارویی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1019.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اقناع افکار عمومی در مسایل مختلف از جمله صرفه‌جویی مصرف آب از موضوعات بسیار مهم کشور به حساب می‌آید. برای صحبت از متقاعد‌سازی و تغییر رفتار عموم مردم لازم است ابتدا مفاهیم اصلی مبحث تغییر رفتار، از جمله فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مسأله مدیریت منابع و مصرف آب در جهان و به خصوص در کشور ما که عموم مناطق آن در معرض خشکسالی قرار دارد از مسایل با اولویت مهم کشور به حساب می‌آید و لازم است پژوهشگران موضوعات مختلف از جمله علوم اجتماعی و علوم ارتباطات برای حل این مسأله به کمک بشتابند. اهمیت مسأله صرفه‌جویی و هدایت مردم به اصلاح رفتارهای غلط خود، ما را بر آن داشت تا مورد مطالعه را بررسی تلاش‌های وزارت نیرو برای متقاعدسازی مردم در مصرف بهینه آب از طریق نشانه‌شناسی آگهی‌های تولید شده قرار دهیم. همچنین ساختارهای اقناعی آگهی‌ها و نقاط قوت و ضعف پیام‌ها مورد واکاوی دقیق قرار گرفت. در واقع در پی بررسی، تلاش‌های صورت گرفته از جانب فرستنده می‌باشد و اثر آن بر گیرنده(مخاطب) نیست. این پژوهش به بررسی پنج پوستر در حوزه مصرف بهینه آب با شاخص تکنیک‌های اقناعی، پرداخته است. جمع‌بندی عموم آگهی‌های تولیدی آن است که؛ از تکنیک‌های اقناعی بهره برده‌اند، اما برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم در تولید آگهی‌ها مشاهده نشده است. تکنیک درشت‌نمایی پیام و واقعیت، بیشترین استفاده را در تکنیک‌های اقناعی داشته است.
    کلید واژگان
    اقناع
    افکار عمومی
    بهینه‌سازی
    مصرف آب
    ارتباطات تصویری
    جمهوری اسلامی ایران

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-10-23
    1397-08-01
    ناشر
    دانشگاه امام صادق علیه السلام
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

    URI
    http://lcc.journals.isu.ac.ir/article_2707.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/17089

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب