نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجباردخت, حجتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:16:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:16:30Z
dc.date.available1399-07-08T17:16:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:16:30Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-17en_US
dc.date.submitted1397-01-28fa_IR
dc.identifier.citationجباردخت, حجت. (1397). شاخص‌های توسعه‌ آموزش عالی علوم انسانی. نامه فرهنگ و ارتباطات, 2(2), 155-182.fa_IR
dc.identifier.urihttp://lcc.journals.isu.ac.ir/article_2635.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/17084
dc.description.abstractدر این مقاله، مفهوم «توسعه‌ آموزش عالی علوم انسانی» به طور دقیق‌تر مفهوم‌سازی و چارچوب‌بندی می‌شود. این مفهوم‌سازی با تدوین پانزده شاخص برای توسعة آموزش عالی علوم انسانی انجام می‌پذیرد. این شاخص‌ها که ذیل سیاست‌گذاری آموزش عالی مطرح می‌شوند، در واقع راهکارهای عملیاتی برای اصلاح سیاست‌گذاری در آموزش عالی علوم انسانی هستند. لزوم حرکت به سمت پژوهش‌های مسئله‌محور، تمرکززدایی، آمایش سرزمینی و توسعه موزون، مهم‌ترین نتایجی هستند که در این شاخص‌ها به آن‌ها پرداخته شده است. شاخص‌ها به روش فراتحلیل و کتابخانه‌ای، به نحوی تنظیم شده‌اند که تمام ابعاد توسعه، از جمله توسعه‌ انسانی، توسعه‌ اجتماعی، توسعه‌ اقتصادی، توسعه ارتباطی و ... در بر گرفته شود و از سوی دیگر، توسعه آموزش عالی، با توسعه سایر بخش‌های جامعه نیز هماهنگ و همراه شود. به عبارت دیگر، اگر آموزش عالی علوم انسانی در همه این پانزده شاخص، به طور هماهنگ ارتقا پیدا کند، تیپ ایده‌آلِ «توسعه آموزش عالی علوم انسانی» رخ داده است. پیش از ورود به مسئله اصلی و ارائه شاخص‌ها، ابتدا به ساختار و کارکرد آموزش عالی، نقش و کارویژه دانشگاه و اقتضائات و ویژگی‌های جامعه علمی می‌پردازیم و این مفاهیم را در حد ضرورت این مقاله چارچوب‌بندی می‌کنیم. سپس تعاریف، ضرورت‌ها و کارکرد علوم انسانی در جامعه امروزی را از چند دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مقدمات لازم برای ورود به هسته اصلی بحث برای خواننده تأمین گردد.fa_IR
dc.format.extent1019
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofنامه فرهنگ و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofLetter of Culture and Communicationen_US
dc.subjectشاخص‌های توسعه آموزش عالیfa_IR
dc.subjectتمرکززداییfa_IR
dc.subjectآمایش سرزمینیfa_IR
dc.subjectتوسعه موزونfa_IR
dc.subjectتوسعه بومیfa_IR
dc.subjectدانش‌بَری نهادهای اجتماعی و اقتصادیfa_IR
dc.titleشاخص‌های توسعه‌ آموزش عالی علوم انسانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage155
dc.citation.epage182


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد