نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزابلی زاده, اردشیرfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorحاجیوند دستگردی, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:08:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:08:32Z
dc.date.available1399-07-09T00:08:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:08:32Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-10en_US
dc.date.submitted1398-09-19fa_IR
dc.identifier.citationزابلی زاده, اردشیر, صادقی, جواد, حاجیوند دستگردی, مهرداد. (1399). نحوۀ برجسته‌سازی مهمترین مسائل اجتماعی جامعۀ ایران در اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعۀ موردی: بخش خبری 30 :20). مطالعات رسانه ای, 15(148), 63-86.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_16049.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170624
dc.description.abstractاگر چه رسانه‌ها قادر به انعکاس همۀ مسائل جامعه نیستند اما در برجسته‌سازی مهمترین آن‌ها نقش اساسی دارند. هدف اصلی این پژوهش که با روش تحلیل‌ محتوای کمی انجام شده، بررسی نحوۀ برجسته‌سازی مهمترین مسائل اجتماعی جامعۀ ایران شامل مسائل شغلی، مسائل شهری، مسائل مرتبط با ازدواج، مسائل تحصیلی، مسائل زیست‌محیطی، مسائل مرتبط با مواد مخدر، مسائل جنسی، مسئلۀ جرائم و مسئلۀ فقر و نابرابری برگرفته از تحقیقات پیشین در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکۀ دو سیما در بازۀ زمانی مهر تا اسفند 1395 بوده است. یافته‌ها نشان می‌دهد، بخش خبری ۲۰:۳۰ در برجسته‌سازی مسائل اجتماعی ذکرشده نسبتاً ضعیف عمل کرده است؛ چنانکه از مجموع ۱۲۰۲ خبر بررسی‌شده در این بخش خبری فقط ۳۱۳ خبر معادل ۲۶ درصد به این مسائل پرداخته بودند. بر اساس یافته‌ها از مجموع 313 خبر مربوط به این مسائل از لحاظ چینش خبری 93 مورد در اولویت اول و 97 مورد در اولویت دوم این بخش خبری بوده‌‌اند. ضمن اینکه در بررسی خبرها به ترتیب جرائم با ۷/۲۹ درصد، مسائل زیست‌محیطی با ۲۲ درصد، مسائل شغلی با ۷/۱۴ درصد و مسئلۀ فقر و نابرابری با ۴/۱۳ درصد، بیشترین برجستگی را در بین مسائل اجتماعی داشته‌اند و مسائل جنسی با ۶ صدم از کمترین میزان توجه برخوردار بوده‌اند.fa_IR
dc.format.extent959
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectمسائل اجتماعیfa_IR
dc.subjectبخش خبری ۲۰:۳۰fa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectبرجسته‌سازیfa_IR
dc.subjectتحلیل محتوای کمیfa_IR
dc.titleنحوۀ برجسته‌سازی مهمترین مسائل اجتماعی جامعۀ ایران در اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعۀ موردی: بخش خبری 30 :20)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صدا وسیماfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue148
dc.citation.spage63
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد