• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 14, شماره 4(پیاپی47)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 14, شماره 4(پیاپی47)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی برنامه رادیویی سلام ساوالان از دیدگاه مخاطبان

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    750.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف آسیب شناسی برنامه رادیویی سلام ساوالان از دیدگاه مخاطبان به منظور ارائه راهکارهایی برای جذب مخاطب بیشتر انجام شد. روش این تحقیق توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیل بودند که از بین آنها 384 نفر به عنوان نمونه و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه در پنج بعد میزان جذب مخاطب، مصرف خانواده، هویت دینی، هویت ملی و شادکامی گردآوری شد. روایی صوری محتوایی با استفاده از نظر متخصصان مشخص شد و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. داده های تحقیق پس از گرداوری با استفاده از نرم افزار Spss و با استفاده از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که جذب مخاطب در برنامه سلام ساوالان 68% است. عملکرد برنامه سلام ساوالان در اصلاح سبک زندگی مخاطبان متوسط به پایین، در تقویت هویت دینی متوسط به بالا، در تقویت هویت ملی متوسط به پایین و در ایجاد شادی و شادکامی در مخاطبان متوسط به بالا بوده است. آسیب شناسی برنامه سلام ساوالان نشان می دهد که ایجاد شادکامی در مخاطبان دارای بیشترین اهمیت بوده و نقطه قوت برنامه محسوب می شود و کاهش مصرف خانواده برای برنامه سلام ساوالان دارای پایین ترین اهمیت بوده و نقطه ضعف برنامه محسوب می شود. در رتبه های دوم از نظر اهمیت، هویت دینی و در رتبه سوم هویت ملی قرار دارد.
    کلید واژگان
    آسیب شناسی
    مصرف خانواده
    شادکامی
    مخاطب

    شماره نشریه
    447
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیارگروه علوم ارتباطات، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_15908.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170614

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب