نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی
(ندگان)پدیدآور
سجادی جاغرق, سید عبداللهقرائتی, علیرضاحیدری, مجیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رسانه اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که مردم از آن برای اشتراک محتوا، پروفایلها، نظرات، دیدگاهها، تجربیات و افکار استفاده میکنند. تفاوت اصلی رسانههای اجتماعی با شبکههای اجتماعی در این است که رسانههای اجتماعی راهی برای انتقال و یا اشتراکگذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است؛ در حالی که شبکههای اجتماعی عامل تعامل است. گروههایی از مردم با منافع مشترک، یا ذهن مشابه، وابسته با یکدیگر که در سایتهای شبکههای اجتماعی رابطه ایجاد میکنند. رسانه اجتماعی، اجتماعیسازی یک سازمان و درگیر کردن عوامل انسانی در فرآیند رویهها و فلسفههای یک سازمان است. در این مقاله، نقش رسانههای اجتماعی به عنوان عاملی تأثیرگذار در بازاریابی و مؤثر بر ساختار سازمانی با نگاه ویژه به بانکداری الکترونیک و بانکداری اجتماعی مورد بحث قرار میگیرد. مؤلفهها و نقشه راه نفوذ بانکها به درون رسانههای اجتماعی بیان میگردد و با ارائه جداولی از حضور بانکهای خارجی در سایتهای رسانههای اجتماعی پربازدید و بحث پیرامون نقش این رسانهها در بسترسازی تعاملات بانکی با نسل جدید به منظور ایجاد مشتریانی وفادار، به عواملی همچون کاهش هزینهها، کسب اعتماد نسل جدید، افزایش درآمد و اهمیت برند بانکها در رسانههای مذکور پرداخته میشود.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیبازاریابی
ساختار سازمانی
بانکداری الکترونیک
بانکداری اجتماعی
شماره نشریه
128تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
-عهدهدار مکاتبات
-




