بررسی تاثیر تکنولوژیهای جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکههای اجتماعی فیسبوک و توییتر)
(ندگان)پدیدآور
سلطانی فر, محمدبخشی, جهانگیرحسنی خلیلی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
استفاده ازفناوریهای جدید ارتباطی بهویژه شبکههای اجتماعی در دهههای اخیر ما را وارد عصر و جامعه تازهای کرده است، بطوری که اندیشمندانی چون دانیل بل آن را جامعه فرا صنعتی و مانوئل کاستلز جامعهای شبکهای نامیدهاند.
فناوریهای جدید فاصلة مکانی را از بین برده و بر توان انسانها برای مراوده با یکدیگر افزوده است. انسان امروزی با کمک ابزارهای ارتباطی، مانند اینترنت، توانسته است که گروهها و جماعتهایی دور از هم، اما در دسترس، خلق کند. شبکههای اجتماعی یکی از با نفوذترین تکنولوژیهای جدید ارتباطی است که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر عظمت نفوذ خود قرار داده است و به نوعی همه ابعاد حیات فردی و جمعی ما متاثر از این تکنولوژی ارتباطی است.
شبکههای اجتماعی فیسبوک وتوییتر توانستهاند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند که در این مقاله در پی یافتن علل اصلی افزایش گرایش مخاطبان به تکنولوژیهای جدید ارتباطی بویژه شبکههای اجتماعی چون فیسبوک و توییتر هستیم. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. به صورت نمونهگیری سهمیهای360 نفر از اعضای این شبکهها (فیس بوک وتوییتر) انتخاب شد و از طریق پرسشنامه الکترونیکی اطلاعات گرداوری شده است. اطلاعات و دادههای مورد نظر این تعداد پرسشنامه جمعآوری و با استفاده از نرم افزار کامپیوتری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
کلید واژگان
شبکه اجتماعیفیسبوک
توییتر.
شماره نشریه
128تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
--
عهده دار مکاتبات




