• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 10, شماره 1(پیاپی 28)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 10, شماره 1(پیاپی 28)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر)

    (ندگان)پدیدآور
    سلطانی فر, محمدبخشی, جهانگیرحسنی خلیلی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    487.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    استفاده ازفناوری‌های جدید ارتباطی به­ویژه شبکه‌های اجتماعی در دهه‌های اخیر ما را وارد عصر و جامعه تازه‌ای کرده است، بطوری که اندیشمندانی چون دانیل بل آن را جامعه فرا صنعتی و مانوئل کاستلز جامعه‌ای شبکه‌ای نامیده‌اند. فناوری‌های جدید فاصلة مکانی را از بین برده و بر توان انسان‌ها برای مراوده با یکدیگر افزوده است. انسان امروزی با کمک ابزارهای ارتباطی، مانند اینترنت، توانسته است که گروه‌ها و جماعت‌هایی دور از هم، اما در دسترس، خلق کند. شبکه‌های اجتماعی یکی از با نفوذترین تکنولوژی‌های جدید ارتباطی است که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر عظمت نفوذ خود قرار داده است و به نوعی همه ابعاد حیات فردی و جمعی ما متاثر از این تکنولوژی ارتباطی‌ است. شبکه‌های اجتماعی فیس­بوک وتوییتر توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند که در این مقاله در پی یافتن علل اصلی افزایش گرایش مخاطبان به تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بویژه شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر هستیم. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. به صورت نمونه‌گیری سهمیه‌ای‌360 نفر از اعضای این شبکه‌ها (فیس بوک وتوییتر) انتخاب شد و از طریق پرسشنامه الکترونیکی اطلاعات گرداوری شده است. اطلاعات و داده‌های مورد نظر این تعداد پرسش‌نامه جمع‌آوری و با استفاده از نرم افزار کامپیوتری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    شبکه اجتماعی
    فیس‌بوک
    توییتر.

    شماره نشریه
    128
    تاریخ نشر
    2015-04-21
    1394-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    -
    -
    عهده دار مکاتبات

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8227.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170585

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب