نقش رسانههای تخصصی حوزه حمل و نقل در توسعه گردشگری ملی
(ندگان)پدیدآور
نصراللهی, اکبرشریفی, فرزانهحقیقی, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پدیده گردشگری بهعنوان یک پدیده اجتماعی یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا محسوب میشود. صنعت گردشگری بزرگترین و متنوعترین صنعت در دنیا به حساب میآید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساختها میدانند. صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نیز مینامند. گذر از عصر صنعتی به دوران طلایی عصر اطلاعات فضایی جوامع اطلاعاتی را با تغییر روبه رو کرده است. با توجه به پتانسیلهای فراوان گردشگری و امکانات بیشمار تکنیکی، فنی و نیروی انسانی فراوان در ایران باید از این موج و فرصتهای حاصله از تحول اطلاعاتی در تغییرات فناوری گردشگری استفاده کنیم. در این مقاله نقش کلیه رسانههای داخلی که بهصورت کاملاً تخصصی بر حوزه حمل و نقل متمرکز میباشند در توسعه صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به جامعه آماری نسبتاً محدودی که رسانههای مزبور داشتهاند، نتایج بهدست آمده از عدم برخورداری این رسانهها از جذابیت بصری و شاخصههای رسانه فعال حاکی است که در نتیجه نشان میدهد شمار مخاطبان این رسانهها و میزان اثرگذاری آنها در تشویق مخاطبان به گردشگری پایین و اندک میباشد.
کلید واژگان
رسانههای تخصصیحمل و نقل
توسعه گردشگری
شماره نشریه
427تاریخ نشر
2015-01-211393-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیعهده دار مکاتبات
دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال




