نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهنگی, علیاکبرfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:08:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:08:24Z
dc.date.available1399-07-09T00:08:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:08:24Z
dc.date.issued2015-01-21en_US
dc.date.issued1393-11-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-05en_US
dc.date.submitted1393-06-14fa_IR
dc.identifier.citationفرهنگی, علیاکبر, حیدری, مجید. (1393). رسانه‌های اجتماعی و مدیریت ارائه خدمات بانکی به نسل دیجیتال با رویکرد نظریه استفاده و رضایت‌مندی. مطالعات رسانه ای, 9(427), 63-76.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8220.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170578
dc.description.abstractدر بسیاری از کشورهای توسعه یافته بانکداری خرد به استفاده از شبکه­های اجتماعی هم­چون فیسبوک، یوتیوب و غیره مبادرت ورزیده تا از این طریق با بخش عمده­ای از مشتریان خود که عمدتاً از نسل دیجیتال هستند، در فضائی ملموس با این نسل، که هماناً گستره­ای مجازی است، ارتباط برقرار نمایند. اهمیت محیط­های مجازی هم­چون زندگی ثانویه (second life) آن­چنان قابل ملاحظه بوده که شاهد پیدایش و ابداع واحدهای پولی جدید مانند لیندن دلار، بیت کوین و غیره هستیم که رسماً واحدهای پولی رایج در دنیا را به چالش کشیده­اند. در این مقاله 3 تاثیر ناظر بر فرصت ورود به دنیای شبکه­های اجتماعی به بحث گذارده می­شود که شاید برای بانک­هائی که تمایل به ایجاد تغییر و ورود به عرصه­های مجازی مطلوب نسل دیجیتال را دارند مفید واقع گردد. نظریه استفاده و رضایت­مندی در این مقاله مدنظر بوده و تلاش می­شود طی انطباق با نظریه فوق فرصت­های بهره­جوئی از شبکه­های اجتماعی در ارائه خدمات بانکی لحاظ گردد. هدف پژوهش دسترسی به مشتریان نسل دیجیتال با توجه به فضای مأنوس رسانه­های اجتماعی و اینترنت برای ایشان است. آیا به­کارگیری رسانه­های اجتماعی موجب دسترسی بیشتر به مشتریان نسل دیجیتال می شود؟ آیا این دسترسی موجب کاهش هزینه­های بانک در جذب مشتری می­گردد؟ آیا ایجاد فضای شبکه­های اجتماعی و ارائه خدمات بانکی درون این قبیل رسانه­ها موجبات اعتماد این نسل را فراهم می­سازد؟روش پژوهش اکتشافی و شامل مطالعه کتابخانه­ای در خصوص زمینه کاربرد رسانه­های اجتماعی و ارائه خدمات به نسل دیجیتال با رویکرد نظریه استفاده و رضایت­مندی است. نتیجه پژوهش حاکی از آن است که ارائه خدمات بانکی در فضای رسانه­های اجتماعی می­تواند به دسترسی به مشتریان نسل دیجیتال، کاهش هزینه­ها و اعتمادسازی مجدد مشتریان این نسل منتهی گردد.fa_IR
dc.format.extent586
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectرسانه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectنظام بانکیfa_IR
dc.subjectنسل دیجیتالfa_IR
dc.subjectوب 2fa_IR
dc.subjectنظریه استفاده و رضایت‌مندیfa_IR
dc.titleرسانه‌های اجتماعی و مدیریت ارائه خدمات بانکی به نسل دیجیتال با رویکرد نظریه استفاده و رضایت‌مندیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئتعلمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران عهدهدار مکاتباتfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue427
dc.citation.spage63
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد