• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 9, شماره 3(پیاپی 26)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 9, شماره 3(پیاپی 26)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر گرایش ساکنین شهر شهریار به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    نصیری, بهارهسلطانی, جلیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    707.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش عوامل موثر بر گرایش ساکنین شهر شهریار به تماشای برنامه­های ماهواره­ای سنجیده شده است. جامعه آماری ما در این پژوهش کلیه ساکنین شهرشهریار می­باشند که مخاطب ماهواره هستند و نمونه آماری در این تحقیق384 نفر است. از روش پیمایشی در این تحقیق بهره­گرفته شده است و نمونه­گیری به­صورت تصادفی ساده می­باشد و ابزار جمع­آوری داده­ها پرسش­نامه است. داده­های بدست آمده در پرسش­نامه با نرم­افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در این پژوهش 4 فرضیه مطرح شده است، نتایج تحقیق در خصوص فرضیه اول، رابطه­ی بین پخش برنامه-های ماهواره­ای دارای  جاذبه­های جنسی با میزان تماشای ماهواره بدین گونه شد، با توجه به نتایج بدست آمده از آن­جا که sig بدست آمده 0.035 می­باشد و این عدد از 0.05 کمتر می­باشد پس بین میزان تماشای ماهواره و جاذبه­های جنسی رابطه معناداری وجود دارد و باتوجه به این­که ضریب پیرسون 0.09- بدست آمده است این رابطه معکوس است و شدت آن هم خیلی ضعیف است. با توجه به نتایج بدست آمده در رابطه با فرضیه رابطه­ی بین پخش برنامه­های خبری وتحلیلی ماهواره­ها باتماشای ماهواره، پس از آزمون فرضیه فوق فرضیه مورد نظر تایید شد. پس از آزمون فرضیه سوم (به­نظر می­رسد بین پخش سریال­ها و فیلم­های ماهواره باتماشای ماهواره رابطه معناداری وجود داشته باشد) فرضیه مورد نظر تایید می­شود و این فرضیه با توجه به ضریب پیرسون که معادل 0.7 می­باشد و نزدیک به یک و مثبت می­باشد این رابطه مستقیم و قوی می­باشد. فرضیه آخر این پژوهش (به­نظرمی­رسد بین پخش برنامه­های مفرح و سرگرم­کننده ماهواره­ای با تماشای ماهواره رابطه معناداری وجود داشته باشد) با توجه به sig بدست آمده که 0.2 می­باشد، این فرضیه رد می­شود و مورد تایید قرار نگرفت.
    کلید واژگان
    برنامه‌های ماهواره‌ای
    مخاطبان
    جاذبه‌های جنسی

    شماره نشریه
    326
    تاریخ نشر
    2014-10-23
    1393-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکترای تخصصی علوم ارتباطات اجتماعی
    دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق عهده دار مکاتبات

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8214.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170572

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب