نقش منشوراخلاقی در بهبودرفتارسازمانهای رسانه ای
(ندگان)پدیدآور
گیوریان, حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیران و کارکنان سازمان های رسانه ای برای انجام امور سازمانی خود، علاوه بر معیارهایسازمانی و قانونی نیاز به مجموعه ای از رهنمودهای اخلاقی و ارزشی دارند که آنان را در رفتارها واَعمال حرفه ای یاری دهند و نوعی هماهنگی و وحدت رویه در حرکت به سوی شیوة مطلوب جمعی وعمومی را بر ایشان میسر سازد . این مقاله در راستای تحقق این مهم در عرصۀ سازمانها ی رسانه ایبه رشتۀ تحریر آمده است . منشور اخلاقی می تواند؛ افزایش خوشنامی و ارائۀ چهره ای مطلوب ازسازمان، بهبود مدیریت ریسک و بحران، توسعۀ فرهنگ یکپارچه، ممانعت از اتخاذ جریمه و اقامهدعوی علیه سازمان شود. ریشههای منشور اخلاقی سازمان از اخلاق اجتماعی، اخلاق حرفهای و اخلاقفردی، تشکیل شده است.
کلید واژگان
منشور اخلاقیاخلاق فردی
اخلاق حرفه ای و سازمانی
اخلاق اجتماعی
رسانه وسازمانهای رسانه ای
شماره نشریه
411تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01




