نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, شهنازfa_IR
dc.contributor.authorدیندار فرکوش, فیروزfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی مرویلی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:08:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:08:15Z
dc.date.available1399-07-09T00:08:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:08:15Z
dc.date.issued2011-06-22en_US
dc.date.issued1390-04-01fa_IR
dc.date.submitted2011-03-09en_US
dc.date.submitted1389-12-18fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, شهناز, دیندار فرکوش, فیروز, احمدی مرویلی, لیلا. (1390). مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای, 6(213), 201-223.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4452.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170524
dc.description.abstractاینترنت به عنوان یک پدیده جهانشمول فضایی را برای کاربران فراهم میکند که بتوانند تمام<br />اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود را هر زمان و هر کجا و به هر میزان که بخواهند دریافت کنند.<br />پژوهش حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از اینترنت به عنوان فضای مجازی، در بین دانشجویان<br />دانشگاه تهران میپردازد. روش پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. ابزار گردآوری دادهها از<br />طریق پرسشنامه محققساخته با ضریب پایایی(آلفای کرونباخ) 88 % تهیه شده که با توجه به مبانی<br />نظری تحقیق، یازده عامل سواد ارتباطی، مدت زمان استفاده، پایگاه اجتماعی خانواده، پایگاه اقتصادی<br />خانواده، اعتماد به فضای مجازی، دسترسی به اینترنت، محل دسترسی به اینترنت، رضایت و خشنودی<br />از خدمات، سن، جنسیت و محل زندگی به عنوان متغیر مستقل در نظرگرفته است. جامعه مورد<br />مطالعه کلیه دانشجویان دانشگاه تهران ، 30000 دانشجو، است و حجم نمونه بر اساس فرمول<br />کوکران، 379 دانشجو در نظر گرفته شده است. تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر اینترنت نشان داد که از<br />بین عوامل یازدهگانه سواد ارتباطی، مدت زمان استفاده از اینترنت، پایگاه اجتماعی خانواده، اعتماد به<br />فضای مجازی، دسترسی به اینترنت، محل دسترسی به اینترنت، رضایت و خشنودی از خدمات فضای<br />مجازی، جنسیت و محل زندگی با استفاده از فضای مجازی رابطه مستقیم دارند و عوامل سن و پایگاه<br />اقتصادی خانواده با استفاده از فضای مجازی رابطه ندارندfa_IR
dc.format.extent2882
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectفضای مجازیfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectرضایت و خشنودیfa_IR
dc.subjectسواد ارتباطیfa_IR
dc.titleمدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده و مسئول مکاتباتfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue213
dc.citation.spage201
dc.citation.epage223


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد