• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 8, شماره 2(پیاپی 21)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 8, شماره 2(پیاپی 21)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی فناوری اطلاعاتی و ارتباطی والزامات پیاده سازی و توسعه مدارس هوشمند در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    نیرومند, گیتییزدانی, حمیدگنجی, مسلم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    424.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ICTبه عنوان یک تکنولوژی جدید بسترها و موقعیتهای فراوانی را برای آموزش فراهم میآورد و به عنوان وسیله و ابزاری جهت ایجاد تسهیل و گاهی تسریع در آموزش مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از فناوری های جدید اطلاعاتی، توان بالقوه نوینی را درآموزش مبتنی برفناوری به وجود آوردهاند که بهرهگیری از آنها در فرایند یاددهی– یادگیری بسیار موثر است . نفوذ و توسعه اینفناوری برای هدایت تدریس و فعالیتهای یادگیری در امر آموزش محیط جدیدی را برای یادگیری ایجاد کرده است که از آن بهعنوان مدارس هوشمند نام برده میشود. مدارس هوشمند از دستاوردهای مهم توسعه فناوری اطلاعات دربرنامههای آموزش و پرورشمیباشد که آثار ونتایج آن نه تنها درمحیط آموزشی تاثیرات خود را خواهد داشت بلکه تحولی نوین همراه باتجارب واقعی محیطزندگی دانشآموزان و فردای آنها خواهد بود. مدرسه هوشمند، یک پیشنهاد عملی و هدفمند برای اجرای پیشرفته ترین روش هایآموزشی نوین و نگاه علمی به وضعیت کنونی نظام آموزشی کشور است. تأسیس مدارس هوشمند یکی از راهکارهای اتخاذ شده، درپاسخگویی به نیازهای نوین امروزی میباشد. در این مدارس یادگیری بر اساس سرعت انفرادی ، تشریک مساعی ، خودگردانی ،پیوستگی بین موضوعات درسی بوده است و محتوای درس فقط محدود به کتاب های چاپی نیست بلکه شامل کتابهای الکترونیکی ،نرم افزارهای چندرسانه ای، درس افزارها و پایگاه های اطلاعاتی است. همزمان برای تفاوت های فردی هر دانش آموز و سبک هایمختلف یادگیریش برنامه هایی تدارک دیده می شود. مدارس هوشمند رویکرد جدید آموزشی است که با تلفیق فناوری اطلاعا ت وبرنامه های درسی، تغییرات اساسی درفرایند یاددهی ویادگیری را به دنبال خواهد داشت دراین رویکرد نقش معلم به عنوان راهنما ونهانتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد ومشارکت جو، به جای عضوی منفعل ومصرف کننده دانش ونظام ارزشیابی به صورت فرایند محور نه نتیجه محور، تغییرخواهد نمود.
    کلید واژگان
    فناوری
    مدارس هوشمند
    توسعه
    اطلاعات وارتباطات

    شماره نشریه
    221
    تاریخ نشر
    2013-07-23
    1392-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    نویسنده و مسئول مکاتبات
    ندارد
    ندارد

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4169.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170427

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب