نقش رسانه ملی در شکلگیری افکار عمومی نسبت به ارزشهای دینی
(ندگان)پدیدآور
تفنگچی, سیناکرم زاده, رنگین نگارنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رسانهها بهعنوان سازمانهای ارتباطی بینیاز از نظامهای نظارت و ارزیابی نسبت به ارزشهای دینی نیستند؛چه این که هر رسانهای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامههایش نمیتواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدون توجه به موفقیتها و شکستها و حرکت به سمت اصلاح اشکالات، راه تکامل و پیشرفت را نخواهد پیمود و این در حالی است که رسانهها با عملکردی وسیع و مخاطبانی گسترده به وجود چنین نظام نظارتی بیش از سایر نهادها احتیاج دارند؛ بهویژه که ما در کشوری زندگی میکنیم که نام مقدس (جمهوری اسلامی) را همراه خود داد؛ از همین رو رسانههای جمعی خصوصاً رسانههای تصویری نیز با توجه به نقش ممتاز خود در شکلدهی افکار عمومی و قدرت فرهنگسازی بایستی همواره و از جمیع ابعاد بر ابعاد دینی و ترویج دین خود نظارت کنند. به همین منظور از اساتید و کارشناسان مختلف، با استفاده از پرسشنامه سؤالاتی به منظور آنچه بیان شد، پرسیده شد.
کلید واژگان
رسانه ملیافکار عمومی
ارزشهای دینی
صداوسیما
شماره نشریه
238تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسیارشد علوم ارتباطات اجتماعیمربی دانشگاه پیام نور- مرکز دماوند، کرج، ایران




