رسانه و محیطزیست؛ مقدمهای بر ارتباطات زیستمحیطی
(ندگان)پدیدآور
منتظر قائم, مهدیعرفانی حسین پور, رضوانهنوع مدرک
Textعلمی ـ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه حوزه ارتباطات زیستمحیطی به عنوان یکی از حوزههای مهم در ارتباطات توسعه شناخته میشود و از این رو توانسته است توجه بسیاری از تحلیلگران رسانه را به خودجلب کند تا دربارهی محیطزیست و رابطهی فردی و اجتماعیمان با آن به تحقیق و تأمل بپردازند. در این مقاله، ضمن ارائه مقدماتی درباره توسعه پایدار و اهمیت و جایگاه محیطزیست در آن، به ارتباطات توسعه میپردازیم و در ذیل آن معرفی تفصیلی ارتباطات زیستمحیطی را آغاز میکنیم. پس از ارائه تعاریف، تاریخچه و ویژگیهای این حوزه، موضوعات پژوهشی آن را معرفی کرده و نهایتاً با ورود به بحث ارتباطگری درباره محیطزیست، رابطه آن با رسانه را از نظر میگذرانیم. پیشنهاد موضوعات جدید در این حوزه به پژوهشگران ایرانی حوزه ارتباطات و مطالعات رسانه، بخش پایانی این مقاله را تشکیل میدهد.
کلید واژگان
ارتباطات زیستمحیطیتوسعه پایدار
ارتباطات توسعه
رسانه و محیطزیست
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2017-01-201395-11-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، ایران.دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آلبرتا، کانادا.( نویسنده مسئول)
شاپا
2383-062X2383-0638




